På repeat. Kent i ♥:at.

Kent har följt med mig genom en rackarns massa år. Precis som alla andra Kent-fans så har jag mina favoriter, skivor, låtar som betyder extra och som känns in i hjärtat i alla lägen.

Just nu snurrar senaste tillskottet Röd på repeat i iPoden o på datorn mest hela tiden. Hjärta, Idioter, Töntarna, Vals för  satan… Jag stänger ute mina tankar med hörlurarna. Jävligt skönt. Slippa höra malandet i hjärnan.

Men egentligen är det nog Hagnesta Hill o B-sidor som ligger närmast hjärtat utav Kents alster. Beror nog mest på att de kom när jag var i den där åldern då allting var katasrof o beg&dalbana (eller ska jag säga berg&dalvana). Jag gick på gymnasiet och försökte fatta grejen med livet lixom. Det gick la sådär ibland.

Kevlarsjäl, Stoppa mig Juni, Visslaren och Stanna hos mig hjälpte mig hantera det. Kent funkar bra till krishantering. Sätter ord på saker som man inte riktigt får grepp om. Skitklyschigt, men så är det. Jocke Berg har sina ljusa stunder.

B-sidor. Utan dina andetag. Det finns en anledning till varför den blev den mest önskade låten under Musikhjälpen 2009 i P3. Låten är från singeln Om du var här från -97. Det är längesen…. men shit, den är så fin. Den kan få mig att glömma gå av på min hållplats när jag åker spårvagn, kan få mig att stanna till mitt i jobbet…. börja gråta när man står o diskar, eller bara tappa tråden mitt i en mening. Så kommer det nog alltid vara.

Nu ikväll fick jag ett plötsligt infall att trycka in alla mina Kent-skivor i iPoden. Klockan är över 12. Men jag måste få det gjort precis just nu. Tror att det kommer behövas imorgon.

Taggad , ,

Kommentera

