Skakas om

Ska börja min onsdag nu. Ska diska, plocka undan ren tvätt och plocka undan i största allmänhet… o så plugga. Får se hur mycket jag hinner med, klockan brukar gå väldigt fort när den väl får fart.

Hur som helst. När jag gick igenom Twitter o RSS:en så fastnar jag återigen vid inläggen som rör en olycka som hände tidigare. Det handlar om 14-årige Linus som blev påkörd av tåget. Helt förfärligt. Mymlan har mer länkar här, och här kan ni läsa Linus pappas blogg. Det är ruskigt och håret reser sig på armarna när man läser. Men samtidigt kan jag känna att man behöver läsa det, för att få ett litet wake up call. Det kan gå så jävla snabbt. Allting vänds uppochner. Det värsta som kan hända, kan hända. Livet är orättvist.

Kanske inte den starten man vill ha på morgonen. Så förlåt för det. Men jag var tvungen att skriva ner det här någonstans. Blev lite omruskad så här i januarigråheten. Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver ringa eller ta emot ett sådant samtal.

Men jorden fortsätter snurra och allting bara fortsätter…

Taggad

One thought on “Skakas om

  1. Skatan skriver:

    Ja så är det. Man ”drabbas” när en bild i tidningen ”får liv” och kommer nära och det är viktigt att man inte värjer sig mot det nästan otänkbara som faktiskt händer varje dag … någon, några, många är det … som måste ta emot såna där samtal…

    Och jorden fortsätter snurra och livet går vidare … går vidare … som det ju också måste göra.

Kommentera

