En dag på röriga jobbet…

Jösses, vilken rörig dag det blev. Den här veckan ska nya cheferna på jobbet börja ta över ruljansen mer o mer. Det betyder en hel del röra, några missförstånd och många egna beslut. Som idag.

Började iofs dagen på jobbet med ett kraftigt anfall av illamående. Vet inte vad som hände men fick grymt ont i magen, blodtrycksfall och blev helt kallsvettig. Skitläsigt! Men det kan hända mig ibland på morgonen, vet inte vad det beror på… känns som nån blandning av yrselillamående och ”jag-åt-nåt-dåligt-igår” typ. Efter en 15-20 minuter var jag på benen igen som tur var.

Produktionsledarna gav mig fria händer att hjälpa till med sorteringen där det behövdes, vilket betyder att jag hoppade mellan 4 distrikt och stöttade så mycket jag hann. Sen fick jag o en av grabbarna sitta o göra resursfördelning på dagens reklam-avlastning. Sånt gör produktionsledarna i vanliga fall, men de har ju ingen koll på det än. Visade sig att vi blivit 2 man kort pga sjukdom. Suck.

Efter lite moppestrul gav jag mig iväg på mig beskärda del, avlastning på 4 andra distrikt. Väl hemma på kontoret igen efter ett par timmar för lite lunch, men bara för en kort vila för att ge mig ut på en andra tur, köra ut mer reklam. Men bara 10 uppgångar den här gången.

Summakardemumma: För lite folk, chefer som inte har koll och megatjockreklam = trött Karin.

Nej, inget plugg idag. Men jag har däremot fixat nya böcker. Men glömt lämna tillbaka andra böcker som skulle till bibblan idag. Man kan tydligen inte koma ihåg allt när hjärnan har haft en rörig dag.

Taggad , , ,

Kommentera

