Satansjävlahelvette

Precis så hade jag lust att bara ställa mig o skrika när jag kom till Korsvägen imorse.

Morgonen blev bara piss. Hade gått tidigt och allt gick så smidigt att jag fick för mig att försöka hinna en tidgare spårvagn o en tidigare buss till stallet – men – jag hittade inte min iPod så den planen fick skrotas. Efter att ha vänt upp o ner på hela lägenheten hittade jag den i en tröjficka.

Halkade iväg till spårvagnen i vanlig tid. Möts av ett grötigt meddelande i högtalarna, ingen fattar vad som sägs. Men uppenbarligen var det något som ställde till det för Västtrafik valde att dra in 07.44-vagnen. TACK! Helvette. Följden blev ju att jag inte hann med min 08.06-buss.Dessutom blev det lite stopp i språvganstrafiken då det var vagnar som strulade precis vid Korsvägen.

Men väl där så var jag beredd på att jag skulle få vänta 25 min på nästa buss. Ha! Trodde jag ja….. bussen var ytterligare 14 min sen. Tjocksmock – så hade jag blivit 45 min sen till stallet. Hann inte alls göra allt det där jag brukar, blev bara 20 min i sadeln. Så jävla arg blir jag. Här försöker jag pussla mitt livspussel i minutprecision, hinna med allt jag vill och måste… o så går det åt helvette iaf. Fattades bara att bussjävlen hade kört fast någonstans oxå…. det var jävligt nära typ 5 gånger, stod o slirade i varenda litet motlut. Varför är halkan ett problem VARENDA gång den kommer?!?! VARFÖR!?!?

Jag blir vansinnig. På-väg-att-börja-gråta-arg blir jag. Speciellt på morgonen, speciellt den här veckan när allt bara jävlas och stressar mig.

Nu ska jag ta en dusch o försöka coola ner mig. Annars kommer det väl sluta med att nån får sig en utskällning på jobbet sen… Karins humör är ökänt.

Taggad ,

One thought on “Satansjävlahelvette

  1. Sjumilakliv skriver:

    Du bor i Göteborg, darling. Det är därför bussarna slirar och vagnar blir försenade. I resten av landet har faktiskt gått bussarna i stort sett enligt tidtabell de senaste dygnen. Max 10 minuter sena här och där.

Kommentera

