Hejåhå, vi gör ett nytt försök.

Idag var det dags igen. Jag skulle ge mig iväg till stallet, åka spårvagn o buss i snön. Men den här gången gick jag in med en annan inställning. Jag bestämde mig för att förvänta mig försening o missade bussar. Minst en halvtimma. När jag kom ner till hållplatsen visade skärmen att varannan avgång var sen med upp till 15-20 minuter, grattis Västtrafik! Men som trevlig överraskning rullade det in en buss som jag kunde hoppa på, istället för att vänta på de opålitliga spårvagnarna. Att just den här bussen oxå var minst 5-10 min sen från början, spelade ju ingen roll för mig =)
När jag sedan skulle byta till Partille-bussen så var den sen såklart. Men bara en kvart. Så det blev rätt okej idag ändå.

Tänk vad lite inställning kan göra. Jag förväntade mig det värsta, o fick bara det halv dåliga. Tänk, nästa gång kanske jag rent av kan komma fram i tid.

Taggad ,

Kommentera

