Deckad med Mello & OS

Sitter och skriver inlämningsuppgift till kursen Strategisk webb, eller ja… det e ju det jag ska göra egentligen istället för att skriva här.

Förkylningen deckade mig fullständigt igår eftermiddag. När jag kom hem ifrån en morgon i stallet, en kort lunch hos mamma och sedan en eftermiddagsfika i stan med tjejligan så stupade jag i soffan. Stensov i nästan fyra timmar medan tvn surrade i bakgrunden. Herregud va trött jag va…. och jag som hade tänkt att jag skulle sitta o göra den här uppgiften då. Löjligt orealistisk planering.

Och alla kvällsaktiviteter blev oxå inställda. Gbg-natten fick klara sig utan mig. Jag satt o degade framför Melodifestivalen istället och blev förundrad över hur dåligt startfältet var. Manboy var ett tuggummi på hjärnan, men helt obegriplig i mina öron… vad sjöng han om egentligen!? Sen, efter lite om o men så tyckte jag nog att det var synd att inte Orsa-gubbarna kom direkt till final. Låten var gullig. Att Andreas Johnsson gick direkt till Globen fattar jag inte alls. Tråkig kille, tråkig låt.

Twitter gjorde iaf allting mycket roligare, herrejösses vad folk skrev! Taggen #mel2010 var lite lätt överhettad. Folk älskar verkligen att tycka. Det är härligt, men lite lätt stressande.

Sedan fortsatte min dåsiga tv-kväll med OS. Härliga, underbara, efterlängtade OS. Att sedan Helena o Aco misslyckades fullständigt är ju en annan sak. Skittråkigt… men hoppas att de löser problemen och kommer igen. De är så jävla värda en OS-medalj var, minst. Damkronorna höll måttet iaf, skönt att inleda med viktig seger mot Schweiz.

Älskar OS. Älskar hur man bli engagerad i sporter som bara uppmärksammas just på OS. Härligt nörderi. Hittade några bra OS-twittrare: @svtKarlsson, @wikegard, @lindseyvonn, @SVTSport och @OS2010Vancouver. Men tipsa mig gärna om fler! Måste ju vara fler svenska olympier som twittrar, men jag har inte orkat forska så noga.

Ha nu e go Alla hjärtas dag, pussåkram!

Taggad , , ,

Kommentera

