Sånt som hjälper för stunden

För er som är nyfikna, så kan jag ju berätta att den där gråtklumpen bestämde sig för att komma ut igår natt. Väldigt olämpligt o gjorde att jag somnade alldeles för sent. Kom till jobbet o såg antagligen lite förfärlig ut, men tog mig igenom dagen.

Något som förvånade mig själv var att jag mådde bättre av att hjälpa mig kollegor. Jag var ”resurs” idag och stöttade där det behövdes och gick bara en liten tur. Kändes bra, o som tack fick jag ett gulligt sms av en särskild vän. Fint.

Resten av eftermiddagen o kvällen tillbringade jag i stallet. Det visade sig bli det enda som fick den här dagen värd att orka med. Zally är min medicin. Och för en gång skull kunde jag ta det lugnt och hade ingen tid att passa. Satt med henne i boxen en stund o hon kom med sitt stora huvud o ville gosa, o snosa i mitt hår.. Jag älskar henne, och djurs förmåga att känna på sig vad som behövs när man inte är på topp… det är som om all stress o press bara rinner av mig när jag lägger mina händer på hennes varma päls och ser in i hennes stora bruna ögon. Eller bara sitta o lyssna på när hon tuggar sitt hö… där snackar vi lugnande ljud.

Jag blir helt gråtmild bara jag skriver om det.

…. o när det gäller det praktiska så jag har iaf fått en veckas jobb till som det ser ut nu. Så jag kanske till o med kan äta nästa månad, inte bara betala hyran (om jag har tur). Nästan värt att fira.

Taggad , ,

Kommentera

