Kent, Lisebergshallen 100319

Ännu en härlig Kent-kväll ska dokumenteras. Vet inte riktigt var jag ska börja… Valet att spela i mindre lokaler och istället spela flera kvällar i rad? Bra, nu med facit i hand. Först tänkte jag att de kanske inte orkar leverera lika bra varenda kväll när de spelar så intensivt, men ja… det har dom nog motbevisat. Torsdagskonserten fick toppbetyg och andra kvällen för Kent i Lisebergshallen var helt grym. Iaf om du frågar mig =)

De spelar såklart massa låtar från senaste plattan. Det är hårt o syntigt o ösigt. Men så jävla snyggt. Martin o Sami ångar på o ser ascoola ut där de bara står o inte förändrar en min, möjligtvis slänger de upp en arm ibland. Jocke är sitt vanliga härliga jag och levererar precis som vanligt. Ibland dränks hans sång i gitarr- och syntmattan, men det e skönt tryck.

Låtlistan var lite annorlunda från i torsdags. Starten med Taxmannen o Palace & Main var samma. Minns knappt alla låtarna… Krossa allt var med, Sjukhus, Idioter, Ensamheten, Töntarna. Gamlingarna Pojken med hålet i handen och 10 minuter blev sköna röjjiga avbrott i allt det hårda elektriska. Socker, Musik non stop, Ingenting, Dom andra. Vy från en luftslott hade fått en sjukt svängig kostym och det gungade som tusan! Roligt! FF var skitbra, trots att Jocke körde refrängen själv.

Extra numret öppnades med På drift som är nån slags limited-låt som släpptes som julklapp på kent.nu 2008. Användes oxå i en anti-mobbningskampanj. Bra låt, kändes som det där maffiga gitarr-Kent som man bara älskar. Sedan spelade dom Kevlarsjäl… så. jävla. bra. Jag älskar ju Hagnesta-plattan, så jag var i himlen för en stund. Underbart. Avslutningen blev Mannen i vita hatten, helt enligt traditionerna, med konfettiregn i form av små papperssvalor med Kents låttexter på.

Varmt, svettigt, lyckligt. Just nu önskar jag bara att jag hade haft biljetter till alla kvällarna. Det är en Kent-överdos jag lätt hade tagit.

Taggad ,

Kommentera

