Singelhelg

Nu har jag snart tagit mig igenom min ”första singelhelg”. Jag har angripit situationen med att hålla mig sysselsatt.

I fredags blev det trevlig Social Media Club-lunch, följt av en AW med Malin o Maria på kvällen. Igår var jag i stallet på morgonen, red ut i regnet o blev genomblöt. Åt lunch hos mamma o sen åkte vi till KRK o satt där hela eftermiddagen. Kvällen tillbringades hos Jenny och Henrik. Det blev vin o mat o prat. När vinet tog slut gjorde Jenny Strawberry Daiquiries. När jordgubbarna tog slut tog hon blåbär…. ja, ni fattar vartåt det barkade. Det blev utgång o mötte upp deras vänner på Deep. Av alla ställen. Jag har bara varit där en gång förut, o den gången minns jag knappt.

Men jag hade roligt. Pratade med massa folk o kände mig rätt bra. Fick uppleva en helt ny raggningsmetod. Jag kallar den ”Hålla fast tjejen i armen så att hon inte kan komma loss o typ måste bända sig loss-metoden”. Den funkade sådär på mig kan jag säga. Men tydligen var det något som spred sig, för jag upplevde det två gånger under kvällen.

När klockan blev 2, blev det ju plötsligt 3 (förvirringen total) o det var dags att åka hem. Jag mötte upp en kompis som oxå var ute o rände, vi tog lite nattamat o BK o summerade kvällen. Fint. Killkompisar e fint. Sen tog jag vagnen hem o dog i sängen.

Idag åkte jag till KRK igen o tittade på 1.45 o 1.50-klasserna. Roligt! Men baksmällan gjorde sig påmind nu på eftermiddagen, som har tillbringats i soffan. Ensam.

Precis som resten av kvällen kommer bli. Får smaka på singellivet på riktigt nu. Smakar lite surt… Imorgon ska jag jobba lite, ska bli skönt. Vet inte hur det blir resten av veckan, suck. Men blir det inte jobb, så blir det plugg, examenspapperspyssel, städning och dra i gång söka-jobb-maskineriet igen. Jag ska försöka hitta kraften, den finns där… någonstans.

Taggad , , ,

2 thoughts on “Singelhelg

  1. Danny T skriver:

    May the force be with you :)

  2. Johan skriver:

    Singellivet. Det hemska är att när singellivet blir för etablerat känns alla relationsengagemang what so ever – jobbiga.

Kommentera

