Grått ute, grått inne, grått sinne…

Idag känner jag mig så tragisk. Var dödstrött när klockan ringde 05.45 imorse, men jag trampade iväg till jobbet o satte på smajlet. Men det lossnade typ vid 10-11-tiden när det krånglade ute på turen o regnet började strila. Mitt leende sköljdes ner med vattnet i brunnarna.

När jag kom hem dog jag i soffan med en halväten chokladkaka på magen, fjärrkontrollen i handen o tryckte igång ännu en dvd med Sex and the city. På ett sätt är det skitdåligt att sätta igång att titta ett varv till på den serien just nu, med tanke på att jag har en inlämning på söndag…. men va tusan. Jag får se till att inte plugga hemma denna veckan, så kan jag nog lösa det ändå. I need my girls. Även om en del avsnitt påminner om otrevliga minnen.

När jag ligger där i soffan kommer jag på allt jag behöver göra. Skriver en to-do-list i huvudet.
Diska, handla, plugga, läsa ut pocketboken, läsa kurslitteratur, skriva jobbansökan eftersom det är sista datumet imorgon, slänga mina vissna tulpaner, bädda rent…. fixa med förberedelserna inför lördagens wp-girls-event…

Det rullar på. Lik förbannat ligger jag kvar, drar filten lite högre upp o trycker play på ett avsnitt till. Och ett till. Stuck in a moment I can’t get out of. Typ så.

Tillslut får jag iaf för mig att lyssna på en föreläsning till, två bra case på hur företag använder facebook o internblogg. Bra. Gav mig lite vettiga tankar i huvudet.

Annars snurrar mest elände. Kvällarna är värst. Satan. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Ska jag höra av mig till honom? Är det honom jag saknar, eller är det bara någon? Jag kan inte hålla isär känslorna o jag blir lite lätt knäpp av det. Måste ockupera hjärnan med andra saker… o imorgon ska det bannemej bli full fart på mig. Let’s pepp!

Men för stunden lyssnar jag på Jack Johnson – Sleep Through the Static som funkar lite som kylbalsam när man bränt sig på brännässlorna, lugnande.

Taggad , ,

One thought on “Grått ute, grått inne, grått sinne…

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Karin. Karin said: Leva som Karin: Grått ute, grått inne, grått sinne… http://bit.ly/bfNaJg […]

Kommentera

