Jag ska göra allting på en gång. Som vanligt.

Det är ganska otroligt hur mycket man kan ha att göra, trots att man är typ arbetslös. Denna veckan blev helt fullproppad! Okej… jag får skylla på lite dålig planering, psykisk ohälsa och det faktum att jag lyckats förlora stadig inkomst och pojkvän inom en månad. Bra där. Men iaf…

Veckans inlämningsuppgift handlar om sociala medier. Första delen är relativt enkel – definiera sociala medier, skriva om karaktärsdrag, strategi när man använder det i företag och lite tankar kring om det är en fluga eller inte… typ.

Andra delen är lite jobbigare. Utifrån ett case, alltså ett företag/webbplats som jag väljer själv, ska jag resonera kring Amy Shuens ”Five steps to Web 2.0”. Vilka steg är möjliga/omöjliga/lämpliga utifrån organisatioens förutsättningar? Stegen är

1. Build on collective user vallue
2. Active network effects
3. Work through social networks
4. Dynamically syndicate competence
5. Recombine innovations

Blir klurigt det här. Sen ska jag även avsluta med lite rekommendationer om kanaler, om de ska satsa internt eller externt. Det jobbigaste med allt det här kommer väl som vanligt bli tidspressen. Deadlines är inte mina vänner.

Följande dagar ska jag även 1) jobba, 2) hänga på Geek Girls Gbg’s WP-kurs, 3) med efterföljande tweetup, 4) pyssla om stackars Zally som blivit halt, 5) Äta middag med mina fina vänner.

Fråga mig inte hur jag tänkte få ihop det här.

Taggad , , , ,

One thought on “Jag ska göra allting på en gång. Som vanligt.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Karin. Karin said: Leva som Karin: Jag ska göra allting på en gång. Som vanligt. http://bit.ly/c9agSR […]

Kommentera

