Jobbiga grejer med FB.

Har inte upplevt det tidigare, men Facebook gör uppbrott från en relation mycket mer utdraget och märkligt… Jag har ju tagit hela det här ”ändrandet av relationsstatus” stegvis. Från ” i ett förhållande”, via ”tomt” till ”singel” på ungefär 2-3 veckor. Det har varit jobbigt, men nu är det ju gjort. Jag vet, jag kanske är lite överkänslig.

Idag kom nästa upptäckt.

När jag bläddrade igenom min vänlista, så saknades det någon… Tog inte många sekunder att fatta iofs. Han har tagit bort mig från sin lista. Jag kan iofs förstå att han inte vill veta vad jag pysslar med o läsa mina statusrader. Jag har ju aldrig haft det problemet från mitt håll, eftersom han aldrig skriver något på FB. Han är inte aktiv i något socialt nätverk någonstans, utan nöjer sig med att vara en ganska passiv medlem som bara betraktar vad andra håller på med. På det sättet var vi som dag o natt… både bra o dåligt. (Kuriosa: Fick bland annat reaktionen från honom att han inte tyckte om att få reda på ”större” grejer genom att läsa min status på FB, han ville att jag skulle prata med honom om det direkt. Men då svarade jag med att han minsann inte sa eller skrev något någonstans! Jag kommunicerade ju iaf åt nåt håll… men det är en heeelt annan historia.)

Men när jag nu såg det här, så högg det till lite i magen. Det känns. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad eller hur. Här går jag o är helt förvirrad i huvudet o hjärtat fortfarande… velar o tvivlar o får små gråtattacker (mer o mer sällan nu iofs). Jag vet inte vad det är jag känner. Nu försöker jag mest bara få hjärnan att fokusera på annat, låta det läka ut sig själv lixom. Men jag vet inte om det är en strategi som fungerar, det visar väl sig. Har inte riktigt varit beredd på de här återfallen som kommer ganska överraskande då o då… Ibland försvinner de lika hastigt som de kom.

Men hur som helst… Facebook. Jobbiga grejer.

Taggad ,

One thought on “Jobbiga grejer med FB.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Karin. Karin said: Leva som Karin: Jobbiga grejer med FB. http://bit.ly/doO7Hm […]

Kommentera

