En hyllning

Igår hade jag en sådan härlig dag! Känns som att det blir svårt att toppa den nästan… hm..

Började med att möta upp 12 härliga tjejer på Geek Girl Meetup för en dag full med WordPress. Kändes lite som att alla såg det här som ett andningshål, ”-Äntligen kan jag snacka med tjejer som förstår mig!”.. typ.. lite så. Haha! Det är något speciellt med sådana här nätverk. Stämningen är förlåtande, stöttande, inspirerande, peppande, hjälpsam och full med glädje. Man går därifrån och känner sig lite duktig, man har nya tankar i huvudet, man har känslan av att kan dom, så kan jag. Och det är precis vad man kan behöva ibland, lite hjälp med att se vägen framåt.

Just den här träffen skulle ju handla om att starta upp en wp-blogg, men jag tycker att det blev mer än så, ett härligt möte och ett roligt lunchsamtal som kunde ha fortsatt länge. Behöver jag säga att det ska bli kul att ses igen, tjejer?!

Sen fortsatte dagen med några fler nya ansikten, en liten tweetup på Ritz. Träffade profilbilder från Twitter som visade sig vara riktiga människor =) Det är alltid lika roligt och överraskande, haha! Det får vi också göra igen, jag hann ju inte stanna så länge och bordet var för stort för att kunna prata ordentligt… Vill ju lära känna er bättre!

Satte mig på bussen o skumpade iväg till stallet. Älskade Zally är ju halt och är ordinerad vila och medicin som smakar skunk (visas tydligt på hennes reaktion när goda betforen plötsligt inte alls smakar som vanligt). Lilla hjärtat är otroligt kelsjuk och vill nog helst sitta i ens knä o bara gosa o bli kliad bakom örat. Jag försöker informera henne om att hon väger 600 kg, vilket gör det omöjligt. Hon blir lite ledsen i ögat då.

Dagen fortsatte med en bussresa tillbaka till stan och skynda sig iväg till Vin o Pasta i Linnéstan för en god middag med Malin o Maria. Det blev som vanligt ett hjärtligt, härligt och roligt samtal om allt som är värt att prata om. Visade sig att mina vänner ser ljust på min framtid. ”-Men Karin, du kommer ju få värsta grymmejobbet snart, gå om oss i lön allihopa. Du kommer sluta som VD eller nåt! Så som du pluggar och grejar, du e ju bäst!”. Tack tjejer, ni är för söta ♥

Summa kardemumma: Jag är så lyckligt lottad. Inte bara för att jag bor i Göteborg (som Malin sa igår, haha), utan för att jag är omgiven av så härliga personer. Människor jag känner mer eller mindre men som alla ger mig nya intryck och inspiration till att orka hänga i och fortsätta. Ingen nämnd, ingen glömd, hoppas ni känner er träffade. Det behövs så lite ibland. Kom ihåg det.

Taggad , , , ,

2 thoughts on “En hyllning

  1. Karinmedk skriver:

    Så nu tar vi allihop o säger ett stort ”hallelujah” tillsammans. Känns lite så, haha!

  2. Ulrika skriver:

    Ja visst var det trevligt…jag hade kunnat fortsätta vår lunchdiskussion resten av dagen. så inspirerande att få umgås med människor som är lika entusiastiska som amn själv kring kommunikation.

    Ser verkligen fram mot nästa möte.

    //Ulrika

Kommentera

