Ännu en AW

Igår var det dags för AW. Sara, nyss hemkommen från 3 månader i Budapest, är barnsligt nyförälskad i Göteborg och vill göra allting hela tiden på en gång. Typ så. Vi mötte upp några av de andra tjejerna på Istället för en baby-AW med 9 månader gamla Alicia som hedersgäst. Hon var iofs bara med en dryg timma, men ändå, hon var väldigt duktig.

Senare ville tjejerna hem o sova o äta, så jag o Sara fortsatte in till stan för att möta upp en kompis o hans kollegor som satt o ölade på Parken. Det var rätt tomt o lite halvdött där, men vi blev kvar o pratade om saker man inte borde prata med främlingar om. Typ rakning, snoppstorlek och dejtingteknik. Vi hängde med Petter i baren oxå. Eller… hans ansikte var på en reklamflyer för hans spelning där nästa vecka, men vi hade trevligt o skålade. Petter var snygg.

Stället förvandlades så småningom till nattklubb med rökigt dansgolv och…. 18-åringar. Vi hade hamnat mitt i 18-20-års sörjan utan att vi märkt det! Sara gick, för säkerhetsskull, och tog legg på några killar som hon tyckte såg olagligt unga ut. Visade sig att de var 19, 20 o 23. Jösses.

Grabbgänget med komipsen o kollegorna hade splittrats, en av dem limmade som tusan på Sara trots att han hade tjej, kompisen försökte dansa med mig o allt var bara konstigt. Jag hällde i mig ett glas vatten och åkte hem.

På vagnen hem fastnade en tjej med sin arm i spårvagnsdörren o det blev dramatik och tjafs. Jag orkade inte bry mig, satt där med Timberlake i öronen o fick dåligt samvete för att jag inte reagerat på att tjejen ramlat i trappen bakom mig…

Taggad , ,

Kommentera

