Vindpinad helg

Den här helgen har susat förbi i vindens hastighet. Och som det har blåst!

Cyklade in till stan för en fika med Maria idag. Kändes som jag knappt kom framåt i motvinden…. jävlar. Det var likadant igår, men då satt jag i sadeln på Zally. Höll på att blåsa omkull då oxå. Det kan gärna sluta blåsa till imorgon. Faktiskt. Blir lättare att jobba då.

Zally var skuttig o glad i stormvindarna igår, vi fick in sand precis överallt. Första gången med sadel på ryggen på 12 dagar. Vi sätter igång henne långsamt, på veterinärens order. Så det är bara skritt i två veckor som gäller, o sen byggs det på allt eftersom. Zally hade lite svårt att hålla sig till skritt… hon är helt piluttig och skuttig i kroppen, på hennes lilla vis. Hon är ju otroligt lugn, men igår gav hon ifrån sig små märkliga ljud och försökte skutta flera gånger. Sötnosen! ♥

Idag blev det som sagt en fika, på mysigaste Espresso House-fiket i stan, mumsig latte. Men sen har jag inte gjort många knop. Stekt pannkakor. Det är väl kanske en liten bedrift. Uppdaterat min profil på LinkedIn, tänkte att det kanske var en god idé. Den har varit passiv lite för länge.

… o sen… nästan det bästa idag: Jag nådde 300 followers på Twitter. Känns stort. Snyggt. Jämnt. Lite nöjd är jag allt.

Taggad , , , ,

Kommentera

