Fest, fylla…. & ex.

Vilken kväll det blev! Sara fyllde 30 o vi firade ordentligt, först middag hemma hos henne och sedan utgång. Vinet flödade o samtalsämnena var högt o lågt. Precis som det ska vara.

Vi som fortsatte ut hamnade på Nivå. Av alla ställen! Men, den enkla anledningen var att det inte var så lång kö där. Vi börjar bli gamla o praktiska även på fyllan. Men det är ju faktiskt så oxå att är man 5 härliga partypinglor så spelar det ingen roll vart man går, vi har roligt ändå. DJ’n spelade musik som tog oss tillbaka till gymnasiet, kvällarna på Trädgårn o Bryggeriet. Herregud. Det var Dr Alban, Ace of Base…. ”Mr Vain”… fan o hans moster. Sjuk musik! Vi hoppade som popcorn! Så jävla roligt o dåligt på samma gång. Jag o Catti försökte febrilt önska Britney, men det gick inte… haha!

Men… det största som hände igår hände ganska snabbt efter att vi kommit in på Nivå. Vi går till baren o dansgolvet på ”terrassen”, man scannar av folket som man alltid gör…. mina ögon sugs till en person. M. Han var där! Helvettesjävlaskitfan! Varför?! Hur stor är chansen?! Dagen var alltså kommen, det var tydligen dags att träffa honom första gången sedan vi gjorde slut. Och jag var inte alls beredd på det.

Men jag gjorde det snabbt o effektivt. Som att riva av ett plåster. Gick fram, en kram, frågade hur det var, ögonen, sa att det var kul o se honom, en kram till, ögonen… sen snabbt därifrån… bort… iväg. De där ögonen. Bryter ihop i en soffa en trappa ner. Helvette. Malin har som tur är följt efter mig i förvirringen o håller om mig medan jag skakar av gråt o chock. Jag vet inte vad jag känner o vet inte varför jag reagerar så hårt. Jag saknar honom. Eller så saknar jag känslan. Eller så blir jag bara påmind av känslan. Eller så blir jag påmind om vilken förfärlig människa jag är. Eller så är jag bara full…

Jag visste inte då o jag vet inte nu heller.

Hur som helst så sa Malin några kloka ord, tröstade, och jag samlade mig igen. Såg att han kom ner för trappan, gick vidare, kom tillbaka igen, gick upp för trappan.Jag vet inte om han såg mig när jag satt där. Antagligen. Jag torkade tårarna, mascaran satt kvar där den skulle. Jag o Malin gick upp till de andra igen o fortsatte. Ett tag fanns han i mitt synfält, men efter ett tag försvann han, har ingen aning om vart. Jag brydde mig inte. Jag drack, dansade och festade med mina tjejer. Vad hade jag gjort utan dom?

Taggad , ,

One thought on “Fest, fylla…. & ex.

  1. immc skriver:

    Du är grym! Jag hade nog gått där ifrån. Kram på dig!

Kommentera

