Kan bli en följetång det här…

Trerättersmiddagen hemma hos Åsa, Jacob o lilla Alicia igår var jättegod! Tyvärr tyckte inte min mage det… jag var lite för åpen och åt alldeles för mycket för att min stackars mage skulle kunna hantera det. Blev jättesvullen direkt efter maten o den har protesterat högljutt hela morgonen. Jag är ganska säker på att det är magkatarr jag har åkt på och har ägnat morgonen åt att googla mig runt för att komma på en lösning. -Välkommen till magbloggen! Ni får stå ut med lite sånt här snack nu…

Planen ser ut så här:

-Till apoteket och köpa antingen Omeprazol eller Novaluzid.
-Veckans diet: A-fil, linfrökross, kokt mat – potatis, morötter o andra grönsaker, fisk, soppa av olika slag. Kamomillte, Proviva- eller Culturaprodukter. Knäckebröd eller skorpor som mellanmål. Försöka att undvika äta frukt på tom mage, eller ta en skorpa tillsammans med frukten (ääälskar ju frukt!).

Funderar på om jag ska fortsätta med min vanliga müsli och blåbär på morgonen. Men det borde väl inte vara några problem, eller? Blåbär är ju bra mot allt =) Och müsli har väl aldrig skadat någon…

Sedan har ju vi det där ”lilla problemet” med stress och ångest som antagligen är den utlösande faktorn. Precis som mamma säger ”-Du har ju så mycket om dig o kring dig.” Hm. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, det är ju ett ständigt pusslande. Jobbet, plugget, jobbsökeriet, Zally och allmän ångest över att jag inte tränar som jag ska. Där har vi vad jag bollar med. I stora drag. Att jag hela tiden lever vecka för vecka på sin höjd, eftersom jag aldrig vet hur jag ska jobba eller hur mycket tid jag har att lägga på plugget, är såklart inte helt optimalt. Att gå o oroa sig för ekonomin är nog inte heller så bra. Men va fan ska jag göra lixom?! Suck.

Ska vara skitnoga med att äta på samma tider varje dag, och försöka sitta ner och inte göra massa andra saker samtidigt som jag äter. Kanske sluta äta med datorn som sällskap? Mindre portioner och små mellanmål så att magen inte blir ledsen och sur. Och så ska jag undvika alla de där grejerna som man ska. Har googlat runt en hel del, de vettigaste tankarna hittade jag hos Husmodern. Det är mycket snack om LCHF-mat när någon frågar om magkatarr, men jag vet inte…. I love my carbs lixom… hm.

Jag ska vara seriös med att inte dricka alkohol på ett par veckor. Har ju klarat den här helgen alldeles utmärkt, så det ska nog inte bli några problem. Kaffet får jag ju oxå hålla upp med. Det blir tråkigt, men ingen katastrof, jag dricker på sin höjd 3 koppar kaffe i VECKAN, typ. Jag älskar kaffe, men har sedan tidigare känt att min mage inte är ett fan. Så jag får stå ut.

Vad tror ni, alla magexperter, är det här nåt som kan funka? Är jag på banan igen inom 1 (högst 2) veckor? Jag pallar fan inte annars….

Nu ska jag bara göra det oxå. Hejåhå.

Taggad , , ,

Kommentera

