Sol å värme hjälper mot glömska å pluggstress

Idag var dagen då sommaren kom tillbaka igen. Och med värmen och ljuset kommer humöret. Det är så enkelt vissa dagar. Tröttheten är inte lika överhängande, magen är inte lika mycket knut och axlarna är inte riktigt lika spända.

….o jag glömde inte massa grejer på jobbet. Ni skulle sett mig förra veckan. Varje dag, v a r j e, glömde jag bort saker. Körde ifrån saker, körde fel, körde tillbaka, körde tillbaka igen. Post, paket, rek, buntar, nycklar, mobil, iPoden. You name it – jag glömde det. Jag kunde lasta postbilen med grejer, köra iväg. När jag kommer fram till min min startpunkt på turen kommer jag på att jag har bilen full med buntar som jag ska köra till buntlådor för andra brevbärare. Eller som när jag körde en företagsslinga och åkte ifrån alla rekade brev och paket. Enkla självklara saker, som bara försvann ur hjärnan. Svarta hål.

Jag blev lite orolig för om jag verkligen var duglig för att jobba.

Men idag kändes det bättre. Även om jag inte har haft nån direkt ledig helg, då jag hade inlämning igår, så kände jag mig lite fräschare i hjärnan. Hjälpte gamla tanter och skojade med kollegorna… o njöt av solen.

Idag hade jag dessutom en trevlig meetup med kursansvarig lärare i distansutbildningen jag läser + en annan student. Läraren råkade vara i stan så vi hade lite utvärdering av kursen. Det var såklart tänkt att det skulle vara fler studenter, men folk är ju så upptagna nu förtiden! Men det blev en trevlig fika och jag blev påmind om några kontakter som jag ska kolla upp o skicka CV till. Bra känsla där.

Dessutom har jag fixat så att jag kan ta en dag ledigt från jobbet denna veckan. Ända sätter för mig att hinna med nästa inlämning den här veckan. Jag måste tänka på min hjärna som lätt blir överkokt.

Men känner att det kan bli en bra vecka, trots slutspurt i plugget. Vädret lyfter lixom allt en nivå.

Taggad , , ,

Kommentera

