Fantastiska onsdag! (Eller dagen då jag blev med iPad)

Imorse vaknade jag, av mig själv, kl 05.20. Skojar inte. Men jag kunde somna om lite grann o vakna till liv vid halv 8 igen. Nöjd o glad o utvilad. -Ledig dag… fan va gôtt, tänkte jag o sträckte på mig. Då visste jag inte vilken turdag det här skulle bli.

Vid 9-tiden får jag ett sms från jobbet som säger att jag kan vara ledig imorgon oxå om jag vill, de har personal som täcker upp. -Men gu, va skönt, tänkt jag o planerade om dagen lite. Nu kan jag ju dela upp pluggandet lite o unna mig några timmar i solen.

Vid 10-tiden ringer telefonen. Det visar sig att det äntligen är dags att boka tid för intervju nummer 2 för det där jobbet jag har på g. Nu ska jag, träffa företaget, på riktigt, o blir intervjuad, på riktigt. Jag blir nervös, på riktigt. Men tid o dag bestäms, nästa torsdag är dagen D. Jag klickar av o är sprudlande glad, eftersom jag äntligen har en dag att sikta på! Håll tummarna för mig!Det här har jag längtat efter på nåt skräckförtjusande sätt.

Vid  12-tiden ringer telefonen igen. Nu är det Lars som ringer. Trevliga Lars från sajten Let’s Deal.

-Jahaaa? säger jag lite avvaktande och fattar ingenting.
-Jo, det är ju så att vi har haft en tävling där vi lottade ut en iPad, om du kanske minns, säger trevliga Lars.
-Jahaaaa? svarar jag, nu med lite sprucken röst.
-Ja, och nu har vi dragit en vinnare. Det blev du! Grattis!
-VA!?! DU SKOJAR!?!? halvskriker jag o håller på att ramla omkull här hemma. Jösses i min lilla låda vad glad, förvånad och förvirrad jag blev! Min första, väldigt knäppa, tanke var -Men, vad ska jag med den till? Knas-Karin. Jag ska älska den såklart!
Trevliga Lars fortsätter att berätta att jag kan hämta den redan imorgon om jag har möjlighet – vilket jag ju har eftersom jag ska vara ledig (se ovan).

Men nu måste väl ändå turen o trevligheterna ta slut nån gång, tänker ni.
-Icke! Hittade precis en 100-grammare choklad i väskan som jag alldeles glömt bort! Bättre kan det inte bli.

Trodde jag. Plingeling i telefonen igen. Sms från någon fin människa som skriver att jag ”won one million pounds in free lotto atm promo”. Allt jag behöver göra är att maila mitt mobilnummer eller ringa ett visst nummer. Tänk så fantastiskt! Nu ska jag bli miljonär oxå… allt på en o samma dag.

Jag behöver nästan en paus. Det går för bra nu.

Taggad , , , , , , , ,

Kommentera

