En sån där go fredagskväll (och ockupant efterlyses)

Har för en gång skull firat fredag riktigt fint. Började med en himmelskt god glass i solen med Malin o Sara. Glassen kom från Baronen på Linnégatan. Kommer bli ett stammishak den här sommaren…. sååå många smaker… sååå lite tid. Jag är öppen för glassfika anytime!

Sen gick vi till La Sombrita o åt tapas o drack några glas. Fotbollen rullade så smått igång o sen kom två kompisar till o joinade. När slutsignalen ljöd gick vi mitt över gatan till Linnéterrassen och fortsatte där. Kalaskväll. Verkligen, jättetrevlig. Det enda som saknades var någon som kunde distraherat mig från att komma o tänka på mitt ex. Det är nånting med alkoholen asså…. hjärnan slår slint o börjar snurra upp sig på fel saker.

Jag blir förvirrad. Sara sa till mig att sluta prata om honom. ”-Det räcker nu, vi har pratat om honom nu, o vi har pratat om varför du pratar om honom. Försök o släpp honom nu.”

Det är ju typ det värsta man kan säga till nån som inte inser vad hon sysslar med. Vad är problemet, undrar jag…. ? Jag har ju släppt honom, varför kan jag inte släppa honom även o onyktert tillstånd? Jag blir ju bara ledsen i hjärtat. Jag får för mig att jag ska skriva mail, att jag ska skicka sms, att jag ska ringa. Men som tur är gör jag inget av det där. Bara planerar att göra det.

Frågan är om jag måste göra slag i saken för att på riktigt komma vidare. Eller om jag bara behöver träffa någon annan, engagera mig i någon annan, för att få det att försvinna. Det kanske är så enkelt. Ockuperar jag hjärnan tillräckligt länge så går det över.

Men tills dess att jag hittar den där nya ockupanten, så sitter jag i soffan o äter kärleksmums o bloggar om sånt jag inte borde alldeles för sent på dygnet.

Taggad , , , , ,

Kommentera

