När det skiter sig. Igen.

Telefonen ringde och det var tjejen på företaget. De sa nej, det blir inge jobb. Anledningen, påstod hon, var att de trodde att det skulle bli en för lång startsträcka för mig. Nu till hösten behöver de någon som kan producera det dom behöver på en gång eftersom belastingen kommer vara hög.  Att mitt tekniska kunnande inte skulle räcka till. Att jag saknade kunskaper i de verktyg de använder. Att jag saknade erfarenhet helt enkelt… men det sa hon ju inte rakt ut

Jag fattar det inte. 4 veckors process åt helvette. Varför har alla, alla, alla varit så positiva hela tiden?

Det här jävla ”tekniska intresset”… det har förföljt mig, men jag har inte sett problemet. Jag anser väl inte att det har varit ett problem, jag har hela tiden tror att jag skulle klara det. Utan tvekan. Att det bara handlar om att få dem att förstå det. Hur svårt är det att lära sig några program och manicker?! Seriöst!?

Svårtflörtade typer. Det här var mitt jobb. Det var en informationslogistiker de behövde…. så jävla trist att dom inte fattar det själva.

Självklart kunde jag inte samla mig själv för att argumentera med henne så där direkt i telefonen. Jag blev lite paff. Och hon sa att de hade suttit o diskuterat fram och tillbaka. Att alla som träffat mig hade gillat mig, min energi och allt det där…

Fan. Mörker.

Det här betyder att jag måste ta tag i allt igen. Börja om på noll. Ska bara smälta det här lite först. Gråta lite och tycka synd om mig själv.

Orkar inte svara på alla pepptalks just nu. Men tack för ert stöd ♥.

Taggad , ,

One thought on “När det skiter sig. Igen.

  1. Elizabet skriver:

    Kan bara säga att jag vet hur det känns. Arbetslös sen drygt ett år tillbaka och varje dag känns mer och mer hopplös.

Kommentera

