How to: Misslyckas med att ragga upp mig

Du har antagligen stått rätt länge i baren o sneglat. Men när dina kompisar vill dra vidare så ser du din sista chans att går bort till brudarna som står o hänger längre bort ut mot gatan. Du seglar upp mittemellan dem, lägger dina armar kring båda deras midjor o öppnar med ett:

”-Tjena snyggingar, hur e läget?” på klingande stockholmska och försöker bränna av ditt största smajl. Tjejerna svarar med ett lite reserverat med vänligt
”-Jotackbra, hurärdetsjälv?”
”-Bara fint, bara fint…. hörrni… vad ska ni göra ikväll då?” samtidigt som du försöker få lite när kontakt med iaf nån av brudarna.
”-Vi ska nog ta det ganska lugnt, vi hänger nog här ett tag, snackar tittar på folk.”
”-Men ska ni inte hänga med till Excet då, vi ska dra dit nu….” säger du o tycker att det var väl dagens bästa idé..

Märkligt nog verkar tjejerna inte helt sålda på det och avböjer ditt erbjudande. Du får lomma iväg själv med dina polare. Den här gången oxå.

Okej. Nu tar vi o utvärderar.
1) Killen tar på mig helt utan anledning o helt oförberett. Big no-no. Jag känner inte dig.
2) Dämpa stockholmskan. Du är i Gbg min vän.
3) Kalla mig inte snygging det första du gör.
4) Fråga inte dumma frågor – vad ser det ut som om jag gör ikväll?! Doh!
5) Kom inte o säg att du ska dra till Excet. På en lördag. Funkar inte. Och försök inte få med mig dit bara för att du ska dit. Tack.

Det var bara det. Men vi hade väldigt roligt åt det efteråt. Någonstans var ju tanken god. Det var ju ingen annan som vågade sig fram ikväll. Men vi såg framför oss knappar av typen som tv-programmet Talang har på 4:an, med stora röda kryss. ”Three strikes and your out, boy.”

Livet är hårt….

Taggad , , , ,

One thought on “How to: Misslyckas med att ragga upp mig

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Kristofer Gustafsson. Kristofer Gustafsson said: RT @KarinmedK: Leva som Karin: How to: Misslyckas med att ragga upp mig http://bit.ly/aNdA7c […]

Kommentera

