En sorts mardröm

Jamen så bra då. Jag vaknar av mig själv kl 06.00 på en semesterdag. Men det har varit en orolig natt med en ond mardröm. Det är en dröm som är återkommande lite då o då när man minst anar det. Den brukar innehålla en McDonalds rutschkana, höga höjder, galna konstruktioner, parkeringshus och några familjemedlemmar eller nära vänner samt jag själv. Det är inte alltid jag vaknar av den, men inatt vaknade jag helt torr i munnen och med en förfärlig känsla i kroppen. Ville inte blunda igen efter det, men somnade visst ändå.

En annan mardröm som skulle orsaka ungefär samma känsla är om Internet försvann ur mitt liv. Tänk tanken att allting som hade någonting att göra med Internet eller ditt liv på nätet hade försvunnit, *poff* ba! Hela städer hade blivit ödelagda. Men om man bortser från massa praktiska saker som hade slutat fungera… -Halva min garderob hade försvunnit! Det värsta hade nog varit att massa vänner hade försvunnit ur mitt liv. Och min iPad.

Det jag hade saknat mest är konversationerna, samtalen och blogginläggen från alla er runt omkring som ni producerar varje dag och som jag kan välja att medverka i eller bara sitta o titta på. Alla idéer, vackra tankar, fyndigheter och knasiga grejer ni fullkomligt sprutar ur er!

Jag hade förlorat mitt fina lilla bokbloggsgäng. Jag hade förlorat alla Twitterkontakter. Var skulle jag nu raljera över mitt hopplösa liv när jag har mina bittra dagar? Eller de där stunderna när jag blir så glad så det bara bubblar i mig, hur skulle jag kunna skrika ut till hela världen? Hur skulle jag kunna visa er när världen kör sin komiska sida och spelar mig små spratt? Att dela dagarna med Internet är fint. Visst, det är säkert ett ohälsosamt beroende, men… Om det inte känns som om jag tyngs ner och hindras av detta beroende så är det väl inte något dåligt… eller? Kanske är jag bara en redan förlorad missbrukare som talar utan att vilja inse hur insyltad jag är.

Taggad , , ,

Kommentera

