Bio: Inception

Från första gången jag såg trailern så visste jag att det här var min typ av film. Min kopp te. Och nu när jag sett den – jisses. Ramla-av-stolen-bra! Var nästan lite vimmelkantig när jag kom ut ur salongen (kan iofs berott på för lite mat o vatten under dagen oxå.. haha). Grymt bra känsla iaf! Hjärnan får lixom vrida sig runt sin egen axel lite grann… Älskar filmer där skaparen faktiskt har tänkt till och verkligen lagt manken till.

Visst, jag gillar snörvliga, romantiska, raka filmer oxå… Men det är ändå nåt särskilt med den här typen som får en att glömma bort allting annat. För många år sen satt jag i en biosalong o såg Matrix och tappade hakan av upplevelsen. Idag måste jag nog säga att det var lite samma känsla. Att Inception dessutom påminner lite om Matrix, i känsla och skruvade ideér, kanske hjälpte till oxå.

Egentligen är väl inte temat drömmar och drömvärldar något nytt, men den härligt invecklade storyn och snacket om företeelser och grejer man aldrig har hört talas om i vår värld gör att jag bara ger efter o sväljer det fullständigt =) Härligt att bli indragen i en film med en egen verklighet.

Leo kämpar på hela filmen igenom och gör det rätt bra. Men jag kan inte komma ifrån att undra när den mannen ska börja åldras så att det syns…. är han på väg mot 40, eller 25? Tricky question!

Taggad , , ,

2 thoughts on “Bio: Inception

  1. Cecilia skriver:

    MåsteMåste se den.

  2. Fabian skriver:

    Mycket bra film. Den slår förväntningarna i en paradoxal labyrinth av förvecklingar och överraskningar.

Kommentera

