Karin & augustikärleken

Sitter i sängen o gôttar mig efter frukosten. Unnar mig en långsam morgon idag. Har fått för mig att det är bra för förkylningen. Har ägnat morgonen åt att flickra bland alla tusentals SSWC-bilder (o minnas allt det fina), twittra och läsa igenom gamla inlägg som fått kommentarer här på bloggen. Och skrivit en To Do-lista för dagen, som blev ganska lång… så jag borde inte sitta här o slösa bort tiden.

Men hur som helst… det där med gamla blogginlägg. Som tex för ett år sen, exakt. Jag var lite småkär då. Verkar som augusti är en sån månad för mig. Och går jag tillbaka ännu ett år, till augusti 2008 , vad hitta vi där? Jomenvisst, Karin är mitt uppe i något nytt då oxå. Det tråkiga hittills har väl varit att jag börjar om på ny kula varje augusti…. jag har lixom inte samma objekt för min kärlek två augusti i rad, om du fattar vad jag menar. Jag vill gärna tro att det här med att augusti är en ”bra” månad för mig har att göra med mitt stjärntecken. Lejon som jag är. Vi lejon är på bettet i augusti…. tror jag.

Fast, så här efteråt, med lite distans till allt, så känns det ju iofs väldigt bra att det inte är samma person som det var förra augusti, eller förrförra augusti heller för den delen =) Då, för ett år sedan, visste jag ju inte hur allt skulle bli… o det är ju så det ska vara, man ska inte veta. Men hade jag kunnat knacka mig själv på axeln o viska i mitt öra lite, så hade jag nog försökt avstyra hela den där historien. Trots att det gav mig en hel del lycka emellanåt…. den gav mig rätt mycket huvudbry oxå. Den dåliga sorten.

Att börja på nya saker är otroligt befriande. Clean slate, nytt kapitel, nytt utrymme. Och spänningen. Att man inte vet och att man ska vara modig och våga släppa in. Det tar på krafterna, men belöningen är SÅ värt det.

Men frågan och undran som hänger i luften nu är ju -Vad händer i augusti 2011? Jag vet ju vad jag hoppas på, men det är ju knappt att jag vågar tänka det… för då kan nog bubblan spricka.

Taggad , , , ,

Kommentera

