En sista helg av förvirring

Den här helgen har jag kastats mellan hopp och förtvivlan på ett förvirrande sätt. Tröttheten har gjort mig gråtfärdig. Sms med kärlek har gjort mig gråtfärdig. Vännernas glada energi har gjort mig matt. Zallys lugn har gett mig ett andningshål.

Allting har varit uppåner. Men jag har tagit mig igenom och snart är jag ute på andra sidan. Relativt utvilad ändå, märkligt nog. Men jag har ju inte fått gjort det jag skulle, har iofs några timmar kvar på den här kvällen så underverk kan fortfarande inträffa.

Imorgonkväll är väntan över. Han kommer hem. Jag längtar så magen värker, på riktigt! Har nån sorts nervös, glad rastlöshet i kroppen idag. Svårt att fokusera på det jag ska, för plötsligt kommer jag på att jag får träffa honom imorgon o så vandrar tankarna iväg.

Och så sitter jag där o stirrar på tom sida i datorn…. så bra gick det plugget lixom. Jag som skulle vara så duktig och jobba ordentligt så att jag kunde känna mig lite ledig i veckan, när jag har så mycket mys att ta igen. Men nä. Så blir det inte. Fast, jag har nån slags romantisk förhoppning om att det här ska gå att kombinera. Plugg och fint sällskap. Vi får väl se. Timmarna är få och viktiga.

Pappa åker in på ny operation i veckan oxå. Inget stort. De ska ta bort lite lunga som ser skum ut. Känns bra att de har sån koll på honom. Trots att han lite har sig själv att skylla för sin sjukdom, så vill jag ju inte att han ska gå o kolavippen alldeles för tidigt pga nån läskig cancer som sprider sig. Jag känner inte direkt nån oro eller rädsla över veckans ingrepp, men ja…. det e ju trots allt en operation. Det positiva med det hela är att jag får ha bilen medan han ligger inne. Himla bra. Kommer spara mig dyrbar tid…. o visserligen kosta mig lite bensinpengar.

Nu ska jag fortsätta längta, längta, längta… Jag slår vad om att jag kommer börja grina när jag äntligen ser honom igen. Jag har varit så himla blödig de senaste dagarna.

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

