Det rullar på i bubblan

Livet rullar snabbt nu. Försöker hinna med det jag vill samtidigt som jag brottas med att få klart det jag ska och göra det jag måste. Som vanligt alltså.

Veckan som gått har varit underbar nästan hela tiden. Jag är inne i en bubbla som kan vara lite svår att ta sig både in o ut ur. Och jag är inte säker på om jag vill ta mig ut iofs. Men ja…. andra kanske vill umgås med mig ibland ;)

Jobbet bara rullar på. Jag vet inte riktigt hur nästa månad kommer se ut. Tillbaka till gamla vanliga osäkerheten igen. Kanske blir det nåt slags halvtid. Kanske blir det mer. Jag hoppas att det håller sig på en lagom nivå så att jag kan komma ikapp med lite andra grejer. Har kommit in i en period där jag tycker kunder är sådär kul. Eller… ibland, när det är trevliga enkla människor som blir glada av att man kan hjälpa dem, då är fint. Det är de andra, gubbar som kallar mig ”lilla stumpan” o tanter som ätit taggtråd till frukost, som tär på en.

Och så har vi ju plugget. Iofs så är det inte dödskul heller just nu. Mest massa inlämningsuppgifter där man ska koda html o css. Man kan ha roligare. Det var ett tag sen jag pysslade med det där, så det e rätt rostigt. Bara att tugga igenom antar jag.

Det är bokmässa i helgen! Jag ska såklart dit. Jag o ett helt gäng med fina twittrare! Delar av Pocketblogg samlas återigen och jag räknar med att träffa på en hel radda från mitt twitterflöde, ska bli så roligt! Lite mini-SSWC all over again.

Det är väl såna här perioder man känner att man lever och att man har förbannat många härliga människor runt sig. Önskar jag bara kunde lagra energin i små burkar i kylen. För det är den som tar slut först tyvärr. Hjärnan bara slocknar. Följden blir att jag blir rörig, glömsk och förvirrad i världen. Och somnar på soffan… typ.

Men nu e det fan fredag imorgon och jag kommer segla igenom den här helgen lätt som en plätt. Hoppas den inte tar slut för fort bara…

Taggad , , , ,

One thought on “Det rullar på i bubblan

  1. Camilla skriver:

    Någon gång får man väl vara i en bubbla. Är själv inne i en sådan, så jag är på din sida. ;) Välbehövligt och sällsynt för min del. Njut – det gör jag! :) Ha det gott!

Kommentera

