Extra minnesgen eller yrkeshemlighet?

Fick en underbart skön sovmorgon i morse. Att få vakna kl 8 istället för 5-halv 6 är smått fantastiskt! Man är lite mer människa.
Att sedan få åka direkt till frissan känns hur lyxigt som helst.

Tanja på Infinum är smått fantastisk. Jag vet inte, hon kanske har nån liten minnesanteckning nånstans eller så har hon bara ett heeeelt otroligt minne. Jag har bara varit hos henne en gång tidigare, o det var i slutet på maj eller början av juni nåt sånt… men hon kom ihåg små detaljer som gjorde att jag blev väldigt imponerad. Direkt när jag satte mig i stolen till exempel ”-Åh, nu har du en sån där fin fläta igen… fattar inte hur du lyckas med dem!” (Ja, jag råkade ha in/utbakadfläta förra gången jag kom dit oxå.). Nästa exempel ”-Hur går det för dig, du höll på o söka jobb senast vi sågs…”. Är frisörer ett speciellt släkte? Har de en extra minnesgen som vi andra dödliga gått miste om? Eller har de helt enkelt hemliga knep som är väl bevarade yrkeshemligheter?Jag menar… de träffar ändå en å annan människa.

Hur som helst så var besöket som vanligt alldeles underbart. Jag kände mig skitsnygg, avstressad o glad när jag gick därifrån. Precis som det ska va. Nu har jag dessutom o redan bokat upp en ny tid, så att det inte tar alldeles för många månader innan jag hittar tillbaka igen. Tanja blir lite grinig på mina splittade toppar nämligen. ”-Du har ju så vackert hår, ska det bli långt måste du ta hand om det!”

Hennes ord är min lag. Hon tyckte dessutom att jag borde starta eget.

Hm. Jag kanske inte kommer följa alla hennes råd. Trots allt.

Taggad , , ,

Kommentera

