Klockan är över 22. Alltså blir jag lite blödig.

Den här helgen skulle bli så bra. Det skulle bli en ”komma ikapp och förbi”-helg. Visst, den skulle bli skittråkig oxå, eftersom den fine är i Stockholm över helgen. Gillar såklart inte att han åker ifrån mig på det här viset… Men jag överlever.

Fast… det blev ju inte alls som jag tänkt mig. Istället för att vara effektiv, produktiv och duktig ligger jag utslagen, förkyld och snurrig på soffan. Förkylningen deckade mig igår. Gick på värktabletter, halstabletter, te och näsdukar på jobbet o när jag kom hem dog jag i soffan resten av kvällen. Och tyvärr vaknade jag nog ännu sämre imorse.

Allt plugg och allt annat jag skulle göra har blivit ogjort. Min strategi har blivit att ta det jättelugnt idag, så kanske jag kan köra på mer imorgon. För imorgon är det deadline. Det känns ganska övermäktigt när jag tänker på hur mycket jag har kvar… Blir nästan lite gråtfärdig av det. Men jaja… Jag måste sätta en jävla fart om jag ska bli klar. Jag har till typ kl 22 på mig. För då kommer den fine hem igen och då ska jag krama ihjäl honom.

Men det jag ville ha sagt med det här svamliga innehållslösa inlägget var att jag har haft fint sällskap av Twitter hela dagen. Utan Twitter skulle jag ha känt mig väldigt mycket mer instängd o ensam. Det är kanske det perfekta sällskapet när man ligger hemma sjuk. Man behöver inte vara jätteaktiv själv om man inte orkar, flödet tickar på fint ändå… o vill man va aktiv så ser de ändå inte hur snorig o ful man är =)

Inte bara sjukdagarna har blivit lättare med Twitter. Hela min vardag, o typ hela mitt liv just nu, har blivit bättre pga Twitter. Eller…. ja, alla jag lärt känna där ger mig så himla mycket tillbaka. En del mer än andra ;) Man blir ju helt matt i hjärtat av engagemanget som finns där. Ni är fantastiska!

Lördagssentimental.

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Klockan är över 22. Alltså blir jag lite blödig.

  1. Cecilia skriver:

    Du är fantastisk du med. Det vet du. Bautakram från norr.

  2. Lotta skriver:

    Kram på dig :)

Kommentera

