Fejjan, multitasking och Draken

Jag fick det där extrajobbet jag skrev om tidigare. Så nu har jag jobb upp över öronen, men jag har skitkul och gör allt jag kan för få ihop mitt pussel.

Så vad gör jag då? Jag sitter på Facebook hela dagarna… eller ja, kanske inte hela. Men det är jag som sköter facebooksidan för programmet Ung & Bortskämd som går på SVT 1. Och jag kommer även vara med på sidan för SVT Julen. Skitkul! Så jag tycker såklart att ni ska ”gilla” de där sidorna…. det blir trevligare då =)

Igår var jag uppe i Stockholm och hälsade på. SVT Kommunikation är en väldigt rolig avdelning, att bara sitta o tjuvlyssna på när folk pratade i kontorslandskapet var underhållande. Satt mittemot SVTs presschef. Lite längre bort till höger stod Pekka Heino och gjorde sig redo för att presentera program. Folk var så där trevliga o hälsade mig välkommen och berättade om roliga grejer de jobbade med.
När vi gick på lunch mötte vi Christer Björkman i trappan. Väl i matsalen såg jag Hanna Fahl (ni vet, programledaren för P3 Populär). När vi gick runt på nyhetsredaktionen såg jag tv-ansikten överallt. Det var jättemärkligt! Bolibompadraken stod o hängde i korridoren utanför en inspelningsstudio.
Jag älskar redan det där stället!

Men den här månaden kommer bli minst sagt fullproppad. 75 % på SVT och nånstans mellan 50-75% på Posten och nånstans… jag vet inte var… så ska jag lyckas få ihop en projektplan för ett webbprojekt som är inlämningsuppgiften i sista kursen i webbredaktörsutbildningen. Förutom då allt annat man vill göra i december. Och så Zally då.

Härmed önskar jag att dygnet hade 48 timmar och att jag aldrig behövde sova. Det går bra nu!

Taggad , , , , , ,

Kommentera

