Flytten fullbordad

Hejåhå vilka dagar det har varit! Jag fick slita hårt i helgen med att få mina grejer på plats. Men nu står allt där. I en salig röra. Köket är ganska klart, det mesta fick plats. Några (fula) glas fick ligga kvar i lådan. Eller… rättare sagt – de ligger där tills förhandlingen är slutförd ;) Jag tog mig vissa friheter då herrn i huset var iväg och åkte skidor när själva uppackandet ägde rum. Så nu får han gå omkring oxh leta efter sina grejer =)  Och det är inte alltid han hittar dem på ”rätt” plats, enligt honom. Men det har ändå gått förvånansvärt smidigt.

Förutom ett litet missöde med en soffa som inte gick upp i trapphuset. Den är nu såld och vi ska ut och köpa en ny. En som går att plocka isär i mindre delar. Sen var det en tv som fick sig en liten smäll. Och en lampa som fick stryka på foten lite grann. Men annars har vi nog överlevt det värsta. Nu är det mest bara att få vardagen att fungera.

Och sedan börjar bearbetningen av hyresvärden att vi ska få omtapetserat. Iaf i sovrummet, där den tidigare hyresgästen lät kreativiteten flöda och målade egna schabloner på den ljusgråa tapeten på ena väggen. Schabloner i ceriserosa glitterfärg. Och diverse handmålade små stänk och hjärtan. Ja, det ser helt galet ut. Hon har även målat små hjärtan på en hylla i badrummet. Och en liten blombård på insidan av skåpet där man har skräppåsen i köket.

Tänk va en del människor är finurliga ändå.

Men… man överlever det oxå. Jag har tom vant mig vid att golvet i sovrummet ser ut som en uteplats. Och golvet i köket, ja, det gillar jag nu =) Längtar efter att kunna inta frukosten på balkongen och tvätta när jag vill.

Det blir bra det här.

Taggad , , ,

Kommentera

