Men hur hamnade jag här? ( – eller: Karin ska springa ett lopp)

I torsdags eftermiddag satt jag som vanligt o slöscrollade lite på FB o såg min vän Mikaels uppdatering om att han skulle med lilla familjen till Alingsås på lördag o springa ett lopp, Running lights, o att han var pepp. Jag kommenterar att det det hade ju varit kul att vara med o springa o önskar lycka till.

Sekunden efter jag publicerat den där kommentaren fick jag en tanke i huvudet som både skrämde mig men samtidigt kändes bra. ”Tänk o man kan efteranmäla sig o faktiskt vara med o springa!?”. Lilla jag. Springa ett lopp. En mil. Skrev jag just det där?

Sagt o gjort så gjorde jag lite efterforskning o kollade på deras FB-sida o hittade att man mycket riktigt kan dyka upp där på lördag o anmäla sig på plats. Herregud. Ska jag?

Är jag en sån som gör sånt nu? Springer lopp på en mil? Jag kan inte riktigt förstå det själv. Men jag vet ju att jag kan springa en mil. Så nu ser det inte bättre ut än att jag styr bilen mot Alingsås imorgon eftermiddag o stövlar in på Stortorget o anmäler mig till en timmas frivillig pina runt stan. Eller pina är det ju inte, det är ju rätt kul, men sista kilometerna är en pina. Jag hoppas att jag får uppleva det där som alla säger är så roligt när man springer lopp – folk som hejar på en o klappar händerna när man kommer. Inte för att jag kommer vinna eller ens kanske slå mitt personbästa på milen, men för att jag vågar ställa upp.

Jag känner att det här kan bli en fin avslutning på min lilla utmaning som jag haft de här senaste månaderna – att springa en mil under 60 min. Nu är iofs målet att springa under 58 min… men ja, du fattar..

Jag kommer vara sjukt nervös o säkert gå ut för snabbt. Men jag kommer iaf ha Mikael som lite mentor vid starten, sen i själva loppet får jag klara mig själv för han springer ju som en blixt.

Nu är det på riktigt. Nu står det på Internet. Jag ska springa ett lopp.

Undra om alla får medalj?

 

Taggad , , ,

Kommentera

