2012 – kort o snabbt.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Ja, blev fastanställd, flyttade isär, skaffade bil, sprang ett lopp (och jag hinner med ett till i morgon innan året är slut!)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, flera stycken. Och en har ju tom hunnit med barn nr 2. Mina vänner kan ligga.

Dog någon som stod dig nära?

Ja, tyvärr.

Vilka länder besökte du?

Danmark, England, Tyskland. Räknas Norrland? ;)

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Lycklig kärleksrelation.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Hm. Har nog ett par stycken. När Ludvig föddes och när Alexander föddes. Och när jag flyttade.

Vad var din största framgång 2012?

Oj, svårt. Har inte varit ett jättepositivt år. Men jag får väl se hela uppbrottet som någon sorts framgång ändå så här i efterhand. Och att jag lärde mig springa en mil, det är jag väldigt nöjd med.

Karriärmässigt så är jag väl nöjd med att kunna hjälpa mina kunder varje dag. Jag har blivit bättre på det jag gör.

Största misstaget?

Att jag lät det gå för långt och inte lyssnade på magkänslan tidigare.

Bästa köpet?

Mina nya möbler, sängen.

Vad spenderade du mest pengar på?

Bilen kanske? Eller hästen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Zally gjorde mig alltid glad. Och när vi tog OS-medaljer.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Frank Ocean – Thinkin bout you , Florence + The machine – Heartlines, Little Marbles – Du är på repeat och Adele – 21, hela albumet, jag vet det är gammalt nu. Men fan vilken bra heartbroken-musik det är. Bästa köra-bil-om-kvällarna-och-sjunga-med-för-full-hals-musiken.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Första halvan ledsnare, andra halvan lite gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat mina vänner. Pratat.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit socker. Stängt in mig. Gråtit. Engagerat mig i fel killar.

Blev du kär i år?

Ja! Och sen blev jag okär igen ganska abrupt.

Favoritprogram på TV?

Homeland. Historieätarna.

Bästa boken du läste i år?

Nu får jag tänka till… Har nog läst ovanligt många böcker som inte var så jättebra. Men Cirkeln gillade jag, och Hungerspelen. Ungdomsböcker alltså. Har 4 st påbörjade böcker vid sängen… har varit dålig på att läsa färdigt.

Största musikaliska upptäckten?

Frank Ocean.

Något du önskade dig och fick?

Lite balans i känslolivet o livet. Och jag tror bannemej att jag har lyckats ganska bra så här på sluttampen på året. Jag känner mig iaf ganska balanserad just nu.

Något du önskade dig och inte fick?

Fler lyckliga stunder och en man.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Inget särskilt. Jobbade. Blev dock firad av kollegorna, så himla fint! Ställde in min fest pga mindre sammanbrott.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag gjort mer framsteg yrkesmässigt. Haft mer självförtroende.

Vad fick dig att må bra?

Zally och löpningen.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Ehmm… ingen aning!

Vem saknade du?

De personer som valde att inte vara en del av mitt liv längre.

De bästa nya människorna du träffade?

Alla de fina kollegorna jag träffade o hänger med varje dag vid fikat. De roliga tjejerna i nya stallet.

Mest stolt över?

Att jag lärt mig springa. Att jag nu har ett bra jobb o en schysst bil.

Högsta önskan just nu?

Att jag, vänner o familj får fortsätta vara friska. Att 2013 går i kärlekens tecken och att jag vågar ta steg framåt på jobbet.

Listan lånade jag från Clara.

Taggad ,

Kommentera

