Det här med vila…

Veckan som gick blev rätt tung träningvecka. Det märktes om inte annat när jag sprang 8 km kuperad bana igår, söndag. Kilometertiderna låg 1,5 min över de tider jag lyckas få till i loppet 6 dagar tidigare. Men däremellan körde jag mitt lårtortyrpass på gymmet (vikter o grejer, jag lovar!) och bodypump. Samt två pass i ridhuset med Zally o en lugnare uteritt.

När jag sprang där o stretade i backarna o krigade med mig själv så tänkte jag många gånger att jag nog ska ta en vilovecka snart. Det är rätt lätt att tänka så när benen känns som bly o vägrar samarbeta. Jag är inne på min 7:e vecka med rätt tufft schema med mer styrka än förut o kroppen måste ju få tänka lite. Även om jag aldrig kör två likadana pass efter varandra, så jobbar ju hela kroppen nästan jämnt.

Men… det är så svårt att låta bli. Jag är som en kalv på grönbete nu när jag fått ett gymkort i handen igen. Det var ju säkert 2-3 år sedan sist. Och det är ju det här jag älskar att göra, jag känner mig så bra där när musklerna skakar. Svettas o gnälla över träningsvärk var o varannan dag (som jag egentligen tycker om att ha).

Så min plan är att köra på denna veckan, för jag har så mkt roligt inplanerat. Körde ett WOD-pass idag, imorgon blir det lektion med Zally för Lollo, onsdag bjuder på 30 min pt-pass på gymmet. Och torsdag är det Zally igen.

Sen blir det vila på fredag, ridning på lördag, får se vad jag hittar på då, men troligtvis lite lättare typ rida ut eller jogg i ridhuset. Vila helt eller lätt liten jogg på söndag, beror på vädret.

Men… nästa vecka kommer bli svår att låta bli. Om jag ska lyckas med att INTE boka in pass så får någon typ låsa mig ute från bokningssystemet eller nåt. Eller fixa nåt annat att göra om kvällarna. Har hört att det finns något som heter vänner… haha ;)

 

Taggad , ,

Kommentera

