30 min på gymmet, axlar & core

Kanske inte låter mkt för världen, men det tog ändå. Värmde såklart upp lite också innan, 1, 5 km på bandet eller så. Men så här såg passet ut som PT-Victor gav mig idag (ber om ursäkt för mina konstiga förklaringar, jag vet ju inte vad övningarna heter på gymspråk. I don’t talk gymspråk. Än.). Axlar, lite armar o core, varsågod.

– Liggandes på bänk, 12,5 kg vikt på raka armar (först tror jag han gav mig 15 kg, men det gick inte pga träningsvärk i bröstmusklerna) som sedan fördes över huvudet rätt långt ner, med så utsträckta armar jag orkade. Långsamt ner, snabbt upp. Osäker på repetitioner, kanske 10 st x 3.

– Stående, varsin vikt i händerna. Armarna rakt ut från sidorna, var noga med att få bak hela axelpartiet o armarna, i linje med kroppen. Ej över axelhöjd. Snabbt upp, långsamt ner. Började med rätt stora vikter, men trappade ner efter hand. Landade på flugvikter sista omgången, haha! En välldans massa repetitioner kändes det som väldigt tungt (=Karin väldigt svag), puh…. Måste varit minst 12 x 3.

– Dips mot bänken. Raka ben, nära bänken med ryggen. Kanske 10 x 3? Hatar dips…

– Core övning: ligger på rygg på matta, benen upp i 90 grader. Pressa ner ländryggen i mattan så mkt det går, 30-45 sek x 3. Victor la handen under min svank o så skulle jag hålla kvar den där så att han inte kunde dra ut den. Pressa som tusan!

– Pilatesboll, omvänd crunch. Ståendes som i en armhävning med händerna på bollen. Dra in benen under dig med hjälp av rulla på bollen. 10 x 3. Mkt balans, kändes i hela kroppen o gjorde ont i handlederna, man blir väl härdad där antar jag.

– Sidoplanka, 45 sek x 3 på varje sida. Kör varannan sida. Upp, upp, upp med höften!

– Vanlig rak planka 45 sek.

KLAR!

Helt klart ett pass jag kommer köra själv. Kanske byta ut magövningen där jag pressade ner ländryggen, svårt att känna att man pressar tillräckligt bra utan den där handen i svanken. Mer planka istället :) Och dips asså…. fan, det e inte kul… men, men.

Taggad ,

Kommentera

