Dan före dan…

Började dagen med ett pass löpning med jobbets Göteborgsvarvetgrupp o tränaren Ted Ås. Det är ju så att min arbetsgivare gillar det här med löpning o det råder alltid lite springfeber på jobbet. Så varje år ordnas det startplatser till varvet o ett antal träningspass inför med duktige o peppige Ted. Väldigt trevligt. Men idag var det en smula kallt.

Vi joggade bort till en liten backe där vi först körde 3 ggr upp o ner o bara springa vanligt men med extra fokus att bara sätta i framdelen av foten, sen 2 vändor med höga knän o sedan 3 vändor baklänges stegrande fart. Sen var man änna varm. Då joggade vi vidare till en raksträcka där vi körde lite intervaller med stegrande fart. Springa 1 min, vila 45 sek. Varje 1-minutare skulle vi försöka komma lite längre, stegra farten alltså. Totalt blev det 12 vändor, men uppdelat på 2 omgångar så att det blev 2 stegringar kan man säga. Jobbigt, men man kunde njuta lite av solskenet också.
Och sen joggade vi hemåt igen. Blev lite drygt 7 km totalt.

Hem och äta o ladda om inför en eftermiddag i stallet. Jag hade redan innan bestämt mig för att skippa ridhuset idag. Måste tänka på Zallys humör ockås, allt tragglande i ridhuset på vardagskvällarna kan ju få vem som helst att tappa lusten liksom. Så nu skrittade vi ut i den iskalla vintereftermiddagen och vi hann precis innan solen försvann.

Det kommer bli tufft imorgon på tävlingen. Kylan kommer vara värsta motståndaren tror jag faktiskt. Det kommer vara svårt att hålla värmen på tävlingsplatsen eftersom jag inte kan pälsa på mig hur mkt som helst när man har tävlingskläder. Så själva ridpasset kommer bli en liten pina tror jag.

Sen har vi ju Zallys nerver. Hon kommer vara på tårna i kylan. Jag hoppas jag iaf lyckas få henne ordentligt varm i kroppen så att hon inte är stel. Spänd kommer hon nog vara hur jag än gör.

Men jag ska verkligen försöka att ha kul. Att känna att det inte är hela världen om det går åt pipan, och bara vara glad för att jag får möjligheten att rida för en duktig domare o bli bedömd o få tips om vad som kan bli bättre.

Tidigt blir det iaf. 07.30 ska vi rulla från stallet är det tänkt. Startar som nr 3 med starttid 09.16. Snälla, låt det inte vara -20°C….

Startlista

Taggad ,

Kommentera

