En liten lista

Min idrottsbakgrund:  Ridit sen jag var 7 år. Har även haft en väldigt kort handbollskariär. Men annars har det mest varit perioder av olika träningspass på gymmet, spinningperioder, kickboxningsperioder, step up, dans…

I mina öron när jag tränar: Jag har en spotifylista som jag använder när jag springer o ibland på gymmet (byter ut låtar allt eftersom jag tröttnar på dem), men annars är det ju alltid musik på passen.

I min träningsväska: Har lärt mig att jag är lite förvirrad när jag packar o har därför dubbla uppsättningar av rätt mkt så att jag minimerar risken att glömma typ deo o duschtvål o sånt. Det är bara kläder o handdukar som packas om varje gång.

Favoritmuskel: Magen tror jag. Orkar köra länge och är lätt att variera.

Mål med träningen: Bygga lite muskelstyrka. Skulle vara kul om det blev synligt resultat, med lite mer definierade muskler. Bli snabbare i löpningen o slå mitt längdrekord. En Karin 2.0 helt enkelt.

Favoritövning: Oj, va svårt att välja… varierar nog. Men jag gillar alla övningar där jag känner mig stark, så mag- och ryggövningar funkar ofta bra.

Favoritpass: Crossfit-aktiga grejer med högt tempo.

Favoritkonditionsträning: Löpning ute, en vacker vår- eller höstdag när man inte behöver flera lager av kläder, men samtidigt inte svettas ihjäl.

Hatövning: Burpees. Armhävningar.

Favoritmat: Köttgrytor o fisk med smarrig sås. Och en ostmacka, fy tusan vad gott det kan vara!

Mina inspirationskällor (inom träning och hälsa): Har väl ingen speciell, men just nu tittar jag med blandad avundsjuka o inspiration på alla tjejer som har snygga armmuskler, haha!

Favoritmellis: Kokt ägg eller turkisk yoghurt med nötter o lite honung.

Då tränar jag allra helst: Efter jobbet, på eftermiddag eller kväll.

Mitt bästa kosttips: Goda mellanmål!

Favoritlivsmedel: Fisk, ägg, filmjölk, bröd.

Min favoritfrukost: Fil o med egen müsli o kokt ägg. Simple as that.

Mitt motto: Var envis. Jävligt envis.

Hälsa för mig: Att hitta balansen och känna sig lycklig inifrån och ut.

Så sover jag: Väldigt stilla, på sidan eller på rygg.

Finns det någon träningsform som du är nyfiken på att testa? Hade jag haft mer tid hade jag velat lära mig beachvolley på riktigt. Och klättring.

Detta tränar jag allra helst i: Bekväma kläder som håller sig på plats o som ger stöd på rätt ställen. Hatar linnen som åker upp eller byxor som hasar ner. En bh som håller allt på plats är också verkligen avgörande.

Hittade listan här, en blogg jag råkade snubbla in på via länkar. Lite för mkt lchf-tema för min smak i bloggen, men målinriktad tjej, kul!

Taggad

Kommentera

