Svaga pistoler & mjölksyregrepp

När jag vaknade imorse blev jag så himla less. Halsen var svullen och huvudet kändes lite tungt. Och jag som hade ett PT-pass inbokat… Men jag tänkte kämpa emot. Fick receptet på kuckelimuckmedicinen och köpte med mig citron o ingefära på väg till jobbet. Kokade brygd och drack o drack o drack. Fick lite ont i magen av allt det sura, men fast besluten om att inte ge upp.

Men framåt lunch kände jag mig riktigt avslagen. Ringde PT-Viktor o beklagade mig, men man kan inte boka av passet på så kort varsel. Så då fick jag bestämma mig för att köra ändå, eller ge upp o gå miste om ett tillfälle. Jag bestämde mig för att köra, och vi kom överens om att vi skulle ta det lite lugnt med pulshöjarna.

Värmde upp med 2 km jogg o det kändes helt okej, så då blev jag lite glad ändå. Sen såg resten ut så här:

– Benböj, 3×12: PT-Viktor satte en kettlebell i famnen på mig o så fick jag köra djupa benböj. Han ville vara lite snäll o gav mig 8 kg-vikten första vändan. När han såg hur jag skrattade till, så fick jag så jag teg andra omgången… 24 kg. Umpfh! Tack för den. Sista omgången fick jag tillbaka 8:an igen.

– Pistoler med lite stöd i TRX-banden, 3×10: Oj, vad svag jag var där! Jag som ändå anser mig ha hyfsat starka ben blev helt förlöjligad. Och det visade sig att mitt vänstra ben är väldigt mycket svagare än höger. Vet inte om det har o göra med ridningen på något sätt, men kändes lite märkligt. Så pistoler kommer jag få köra tills jag dör efter det här…

– Djupa upphopp med lite bakåt vikt, med hjälp av TRX-banden, 3×12

– Plankgång, 3×10: För att coola ner pulsen lite fick jag ha ”redovisning” av plankgången. 3×10, inga ursäkter. Och det gick rätt lätt (vågar jag säga så?), så pass att jag kunde köra 15 st sista omgången. Heja mig, haha!

-Pull ups, 2×8: ”Nu ska vi känna lite på greppstyrka” säger PT-Viktor o hängde upp mig i pull ups-ställningen. Tack, tack… 2×8 st med gummibandshjälp o de sista med lite hjälp av en hand i ryggen. Antagligen väldigt mycket psykologiskt att orka de där sista…

– Hänga, rakt upp o ner med vanligt grepp i pull ups stängerna: Först 20 sek, andra 25 o sen tillbaka till 20 sek.

– Hänga, rakt upp o ner, ”handduksgrepp”: Men hejåhå, vi fortsatte med greppandet, men ändrade så att jag höll i två handdukar istället som Viktor hängde över stängerna, så det blev grepp på andra ledden så att säga. Underarmarna fick vakna till ordentligt! Mjölksyran sprutade. Jag fick även göra den här varianten i någon slags maskin o lyfta 25 kg 2×10 ggr. Lite lätt skakig i händerna efter det. (Kommer bli intressant att hålla i tyglarna i helgen…)

Efter passet rundade vi av med lite snack o soffhäng. Diskuterade de där ”nya” svagheterna vi hittade idag. Jag får kämpa på. Styrketräning är så SJUKT frustrerande. Jag känner mig så svag mest hela tiden. Jag vet inte riktigt om det är en bra grej, att jag aldrig blir nöjd o aldrig känner att ”jamen, det här går ju som en dans”, eller om jag pga den här känslan trycker ner mig själv lite grann o borde vara mer positiv. Det kanske är så att jag kör så pass tungt hela tiden så att det helt enkelt aldrig känns lättare. Men, vissa övningar tycker jag verkligen att jag borde klara bättre… Har jag lite skev självuppfattning kanske, haha?

Hur som helst. Det var lagom nivå på passet o jag kände mig mycket piggare efteråt! Skönt. Jag kanske slipper bli sjuk i alla fall.

Tack för idag kroppen.

 

Annonser
Taggad ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: