Tappat mojo

Nästan hela dagen har känt att jag verkligen inte var sugen på att tillbringa kvällen i stallet. Hittade ingen inspiration någonstans och hjärnan var nollställd, tom på fantasi. Så det var inte så bra förutsättningar när jag styrde näsan o Zally mot ridhuset.

Ingen plan är inte bra. Och det kändes redan i uppvärmningen att det här inte skulle bli bra. Zally var stel o tråkig o jag hade inget tålamod. Lollo som red samtidigt stack till mig lite pepp, ”Sitt ordentligt på sittbenen, börja om från skritt o kom inte upp i trav förrän det funkar i skritt”. Men, det kändes inte så mycket bättre för det. Det kändes som om jag tappat känslan helt och kommunikationen med Z funkade inte alls. Hittade inte flytet. Red på i alla fall, så att hon blev varm. Men jag blev inte glad.

Så nu känns det som om jag vill lägga alltihop på hyllan, eller längst in i garderoben och aldrig mer rida. Och Z är typ tråkigaste hästen någonsin. Suck.

Jävla skit.

Hoppas verkligen det blir bättre träning på gymmet imorgon.

Taggad , ,

Kommentera

