The comeback kid

Idag, då jävlar var det dags för gymmet. SOM jag har längtat efter det. Superpeppad satt jag till o med o skrev ner en liten plan för kvällens träning så att jag skulle kunna köra för fullt utan att behöva tänka. Det såg ut så här:

IMG_1648

Att riva igång passet med 2 omgångar tabataintervaller på löpbandet var så jäkla gött! Full fart ba! Kändes inte ens jobbigt förrän jag kom till de 2 sista 20-sekundrarna på andra varvet, då var 10 sekunders pausen lite flåsig o kändes väldigt kort. Annars inga problem, pigg! Hjälpte nog till att högsta kontorschefen från jobbet sprang på bandet brevid o lufsade ;)

Sen försökte jag maxa vikterna på squats, så att jag nästan inte orkade sista 12:an. 30 kg på stången tror jag det blev. Utfallen funkar fint nu, får nog hitta på någon ny variant så att kroppen inte vänjer sig. Kanske vanliga med mer vikt. Bänkpressen blev också tung, 20 kg på stången har jag för mig. På de där liggande overhead-grejerna körde jag ”som vanligt” 15 kg på första o 12,5 kg på andra o tredje.

Pull ups o chins är ju ett jävla helvete. Så jag körde bara 2-3 st o sen lite vila o så höll jag på så till jag inte orkade mer. Känns verkligen tröstlöst, men, men… Rakt ner på dips istället, som jag nog också måste öka belastning på på något sätt. Har inte vågat mig på stora dips-maskinen än utan håller mig på step-bräda eller bänk än så länge. Mottar gärna tips på bra dips-varianter för svagisar :)

Pistolerna är ju en svaghet. Inspirerad av det här informativa klippet så började jag helt sonika med bara ner på huk  upp igen. Sedan ner på två ben, upp på ett ben. Nästa omgång ner på ett ben upp på två. Fortsatte med ner på två ben upp på ett igen och avslutade med riktiga pistoler på ett ben ner o upp. Alla omgångar med lite hjälp av TRX-banden och lika många omgångar på varje ben såklart.

För att variera armhävningarna lite så gjorde jag en repris från senaste PT-passet. Två kettlebell 8:or på golvet, ståendes som en planka o sedan lyfta en vikt i taget med något sorts armhävningsförsök emellan. Jag ser nog patetiskt svag ut i själva armhävningen, men jag gillar viktlyftet. Det känns hela vägen ner i magen.

Avslutade passet med att pressa mig i plankan. 3 x 1 min. Jag måste verkligen se till att göra det där varje pass jag gör.

IMG_1645

Dessa små stickor till armar fick jobba idag.

Kroppen kändes oförskämt pigg o stark. Det var bara i pull ups/chins som kraften inte fanns. Mycket nöjd comeback efter förkylning. Nu kör vi! En helg full med träning tänkte jag :)

Taggad , ,

Kommentera

