Sånt som händer när man har vilodag

Vilodagen kom o gick och jag skrev upp mig på två nya små utmaningar. Twitter hittar på så mycket idéer när man är som mest mottaglig. Rastlösheten tar liksom över och man ba ”Jamen, självklart ska jag träna mer!”.

Först kom Josefine, som även fick mig att springa Sylvesterloppet, med den fina idéen att springa med Nike för välgörenhet och en t-shirt, så då blev jag sugen och anmälde mig. Loppet Nike Woman 10k samlar in pengar till The Leukemia & Lymphoma Society och registrerar man sina 10 km den 9:e eller 10:e mars får man en t-shirt för besväret. Du kan springa var du vill i världen o tiden spelar ingen roll. Precis den moroten jag behöver för att komma igång med löpningen igen. Jag fyra veckor på mig och ska verkligen försöka ge mig ut o springa längre än 5-6 km en gång i veckan och ett pass med intervaller som jag får göra på löpbandet om jag vill. Det borde väcka denna löpare till liv igen. De senaste veckorna har jag ju bara sprungit på bandet i uppvärmningssyfte och lite intervaller, men sällan över 4 km. Det måste vi ändra på.

NWM

Om du också vill anmäla dig till NWM10K så gör du det här och här hittar du facebooksidan som även verkar ha halvmaran i Washington som mål. Och det är såklart öppet för killar att springa 10 km också, vet inte riktigt varför de brandar det med Nike Woman… men, men… 

Den andra lilla utmaningen är #enfemma som Jonas drog igång igår på sin träningsblogg. Jag är mycket tveksam till detta med träning direkt på morgonkvisten, men jag ska försöka. Idag gjorde jag iaf 5×15 squats fortfarande i nattlinnet och det kändes okej. Blodcirkulationen kom ju igång o kanske mår träningsvärken i låren lite bättre av det. Men jag bävar lite för när det dyker upp armhävningar, haha!

Ikväll står det WOD på schemat o det ska bli väldigt roligt, hoppas Angelica och Nils snickrat ihop ett hårt pass :)

Taggad , , , , ,

One thought on “Sånt som händer när man har vilodag

  1. […] kom jag iväg ut o sprang. Hade det inte varit för NWM 10K så hade det nog bara blivit 8 km. Så tack för den extra motivationen! Och det var faktiskt roligt […]

Kommentera

