Dumma tröttmössa

Just nu hatar jag mig själv ganska mycket. Har gått runt hela dagen som en zombie pga trötthet efter alldeles för lite sömn i helgen (…men där och då så var det ju värt det såklart). Hade ändå sett fram emot träningen idag, lite i alla fall, trots denna förfärliga tröttma. Skulle bli skönt att få vakna till och använda kroppen ordentligt i en härlig WOD.

Går hem rätt tidigt från jobbet, eftersom jag var där astidigt imorse. Handlar, lägger mig på soffan o tänkte kolla ett avsnitt av Suits innan träningen. Somnar. Och vaknar 18 minuter innan passet ska börja. Hade jag dragit tag i mig själv ordentligt med en gång o rafsat ihop lite kläder så hade jag hunnit till gymmet ändå. Men nä, jag ligger o funderar i flera minuter om jag kommer hinna eller inte, sömnig o dimmig i huvudet. Pucko. Så när jag väl bestämmer mig för att, fan, klart jag ska träna så finns det ju inte en chans att jag hinner dit. Jag hatar att springa in på pass med andan i halsen.

Så jag stannar hemma. Att gå till gymmet själv o jobba på egen hand är inget alternativ idag tänker jag. Hjärnan är urkopplad o jag behöver någon som säger till mig precis vad jag ska göra. Annars står jag bara o gäspar.

Jag tar tag i mig lite i alla fall o sätter igång en gammal yoga/pilates-dvd jag har liggande i gömmorna här. Blir lite varm i kroppen efter det, men det är ju ingenting mot den urladdning som ett WOD-pass innebär.

Nu ångrar jag mig jättemycket. Att jag inte skyndade mig. Att jag inte åkte dit och kom lite sent till passet. Eller att jag åkte dit och körde i gymmet istället. Ville ju få svettas o slita lite.

Uppenbarligen ville kroppen inte alls idag. Får trösta mig med att jag kom ut o sprang igår och att det kändes rätt bra. Ikväll blir det tidigt i säng o sen ska jag göra en omstart imorgon istället. Ridning står på schemat och jag får börja plugga in nästa dressyrprogram och hoppas innerligt på att Zally har en bra dag imorgon.

Känner mig lite skör. Kan man få trycka på rewind och göra om den här dagen?!

Taggad , ,

Kommentera

