Full throttle!

Idag gick jag och önskade att jag skulle få köra slut på kroppen ordentligt. Rakt in i kaklet liksom. Och nog fick jag så jag teg…. Mitt älskade Synergy360-pass levererade som vanligt.

Jag var dr en halvtimma innan och värmde upp med lite roddmaskin och sen hoppade jag upp på löpbandet när det blev ett ledigt. Så sjukt mycket folk ju! Det blev 1 km uppvarvning och sedan körde jag två omgångar tabataintervaller i hög fart. Körde första omgången på hastighet 13,5 och andra på 14 idag o det kändes bra. Man får bara se till att hålla fokus så att man kan hoppa av o på bandet utan att ramla :) Sprang några km till för att plana ut lite och inte ha för hög puls när själva passet började.

Sen körde vi igång. Idag hoppade vikarie Ann-Louise in och körde verkligen skiten ur oss. Så här såg programmet ut:

Två varv med 5 stationer där man varvar en styrkeövning o en pulshöjare. 45 sek jobb på varje, sedan 30 sek vila. Så 45 sek jobb styrkeövning, 45 sek jobb pulshöjaren, 30 sek vila, byta station alltså.

– Upphopp på hög bräda, jämfota eller step up steg
– Burpees första varvet, borzovhopp andra varvet
– Slam ball över huvudet o kasta ner i marken + armhävning
– Burpees första varvet, borzovhopp andra varvet
– Repen i golvet, varannan eller båda armarna samtidigt
– Burpees första varvet, borzovhopp andra varvet
– Squat med kettlebell
– Burpees första varvet, borzovhopp andra varvet
– Hängande rodd i TRX
– Burpees första varvet, borzovhopp andra varvet

…. ni fattar grejen. Pulsen fladdrade iväg någonstans upp över öronen och andningen rev i halsen. Men på något jävla sätt orkar man i alla fall. Ljumskarna skrek och axlar och bröstmusklerna blev köttfärs av alla burpees o borzov. Kommer drömma mardrömmar om dessa rörelser. Har fortfarande lite rethosta efter ansträngningen, haha!

Men jag skulle ju lik förbannat avsluta med mina 3×1 min planka. Inga ursäkter.

Plankjävel.

Plankjävel.

Jag fick precis vad jag behövde. Det jag önskade. Tack. Love it!

Taggad , , ,

Kommentera

