En annan typ av WOD…

Jag hade tänkt att skriva om hur härligt det var att köra en WOD igen igår kväll. Men, så kom ett ryggskott i vägen, och jag fick rycka ut och ta hand om Zally istället. Det är alltså inte min rygg som är skadad, tack och lov, men stackars Sofia har råkat illa ut.

Så istället jag kunnat ladda upp lite för tävlingen på söndag. Rida igenom delar av LB:3-programmet. Tyvärr tror jag inte att det är ett program som passar oss så bra. Det börjar med långa vägar i trav o det är inte vår starka sida. Vi behöver lite mer action. Inte långa mellantravsdiagonaler o 4 serpentinbågar… suck. Men vi får försöka ändå och göra vårt bästa för dagen. Att det är på lång bana är i alla fall lite bra.

Idag kändes Zally rätt fin när jag red igenom delar av programmet, men så är det ju alltid. Hemma så kan det gå bra. Och det är alltid jobbigare att rida hela programmet, och det har jag inte lyckats göra en enda gång än. Det är lite svårt när det alltid är flera andra ryttare i ridhuset när man rider.

På torsdag ska jag rida för Lollo igen, kanske kan jag få rida igenom det då. Men jag tror det blir svårt, för det brukar vara tömkörning på torsdagskvällarna också. Det får bli på lördag helt enkelt. Lite lagom dagen innan tävling…. jaja. Fint förberedd som vanligt.

Zally kommer få stå både onsdag och fredag antar jag. Jag har annat inbokat o Sofia lär ju inte vara i form för att kunna rida på ett par dagar. Vi får göra vad vi kan på söndag, med de förutsättningar vi har.

Tomt ridhus hör till inte till vanligheterna numera...

Tomt ridhus hör till inte till vanligheterna numera…

Taggad ,

Kommentera

