Veckans bästa

Onsdagskvällar är bästa kvällarna. Då står det snabba, svettiga löpintervaller på bandet o Synergy360 på schemat. Älskar det. Kroppen får en genomkörare och det är bara att köra tills man blir köttfärs o får metallsmak i munnen.

Uppvärmningen på bandet kändes inge vidare först. Vaderna var riktigt sega o fötterna domnade nästan lite och skorna kändes obekväma. Det här med att byta skor beroende på pass gillar inte riktigt mina fötter alla gånger… Men, men. Lite får man tåla. Jag provade på en ny variant av intervaller där jag sprang 8 x 45 sek med 15 sek vila, med 0,5 % i lutning (hade velat köra 1 % men kände att jag ville ha lite kraft i benen kvar till styrkepasset) och stegrade hastigheten med 0,5 för varje gång. Började på bekväma 11,5 och hamnade på lite mer obekväma 15 när jag var klar. Kändes riktigt bra och det var bara de två sista, 14,5 o 15, som kändes riktigt tuffa.

Joakim hade skrivit menyn för dagens Syngery360-pass och det bestod av rep, plankgång, hängande planka i TRX o dra in benen under sig (jag o namn på övningar…), KB svingar o slamball. Varierade ordningen lite på första o andra varvet så att det blev lite extra mycket KB-svingar o slamball. Och jag vågade mig på/blev tvingad ;) att köra med tyngsta bollen och tog en KB som var tyngre än den jag brukar. Och när man väl hade kört med tunga bollen på 40 lbs (typ 18-19 kg) så kände ju den ”vanliga” på 20 lbs som en liten fjäder, haha! Så himla märkligt det där.

Avslutade med 3 x 1 min planka o sidoplankor efter passet och de klarade jag också av lättare än annars.

Slam ball-helvettet.

Slam ball-helvettet.

Det känns som om det har hänt saker med kroppen nu de senaste veckorna. Jag är oförskämt pigg o fräsch i musklerna o känner mig stark och orkar det mesta som sätts framför mig. Men… jag har en PT-timma på fredag. Och känner jag PT-Viktor rätt så kommer han ta ner mig på jorden igen och få mig att inse mina svagheter. Jag har ju tex inte tränat särskilt mkt pistoler sen sist… Och pull ups o chins har jag också varit dålig på att köra.

Men även min massör märker skillnad på mig, hon tyckte mina skuldror och nacke känns jättebra nu. Annat var det i höstas när jag började gå hos henne… puckelpist med knutor och blandade småskrik pga ömma spända muskler. Tänk vad lite träning o omtanke om kroppen kan göra.

Taggad , ,

Kommentera

