Nytt gympass

Jag körde med PT-Viktor igen och fick ett nytt program att köra på gymmet. Men vi körde inte igenom det helt nu, gjorde bara några repetitioner för att få in tekniken och pratade mer om vad jag ska tänka på vid varje övning. Har nog aldrig varit på gymmet när det varit så tomt och ödsligt. Folk gillar att fredagsmysa helt enkelt. Jag fick också mitt mys, men först det här:

Så här ska jag alltså köra ett par veckor nu hade jag tänkt

  • Front raise 3×12 – raka armar ut från kroppen framför mig upp till axelhöjd. Snabbt upp långsamt ner. Här måste jag fokusera på att kontrollera bålen och speciellt känna när jag tappar svanken. Körde med liten skivstång.
  • Draft up 3×12 – Mer axlar, men nu upp nära kroppen, till nyckelbenen ungefär. Kan ta en tyngre vikt än front raise.
  • Armhävningsgång 3×8 – armhävning ett steg åt sidan med händer o fötter o så ner i ny armhävning. Mmm, mums.
  • Bent overall 3×12 – liggandes på bänk med en vikt (förslagsvis 17-15 kg) på raka armar som går över huvudet o upp igen. Tänk att hålla raka armar och ner med svanken i bänken. Snabbt upp, långsamt ner.
  • TRX Biceps curl 3×12 – Häng ordentligt med kroppen, lyft hela kroppen med armarna i brösthöjd. Ner med axlarna o lång hals. Vinkla om händerna i rörelsen.
  • TRX Big T 3×12 – Fortfarande hänga ordentligt men nu ut med armarna åt sidan, vinklade armbågar, bli som ett T.
  • TRX Big Y 3×12 – Typ samma som ovan fast med armarna uppåt istället. Lurig övning. Svårt att hitta rätta läget, så jag får se om jag kanske byter ut den här.
  • TRX Jump  3×12 – Håll i banden o hoppa uppåt, bakåt o ner o böj på knäna ordentligt.
  • TRX Pistol/one leg squat 3×12 – Jaa… här får jag slita. Ner o sitt på huk med ett ben rakt framför dig o så upp igen. Svider så jävligt. Snabbt upp långsamt ner.
  • Crunch/pushup 3×12 – Armhävningsställning med fötterna på pilatesboll och händerna på en stepbräda. Dra in benen under dig i en crunch, ut igen o ner i armhävning. Tung, men kul övning som hittar varenda liten muskel i bålen.
  • Burpee 3×12 – Jag hatar dig. Men utan armhävning.
  • Fällkniv 3×12 – överkropp möter benen, på nervägen ska man inte ner i mattan, håll upp benen o huvudet.
  • Planka med lyft 3×60 sek – Stå i planka på underarmarna i golvet med en stepbräda framför dig (ställ den mot en vägg eller att någon håller emot den) kliv upp med armarna på brädan och ner igen. Fortsätt gå upp o ner. Hejåhå.
  • Båten 3×60 sek – inga konstigheter va?

Varsågod att dö. Återkommer med känslan när jag kört igenom passet ordentligt en-två gånger, det blir nog bra det här. Eller vad tror ni?

Taggad ,

One thought on “Nytt gympass

  1. […] fredagskväll körde jag igenom det där gympasset jag fått av PT-Viktor. Hm. Asså… jag är inte helt nöjd. Det är så himla många övningar där axlarna får ta […]

Kommentera

