2XU-tightsen

På jobbet har vi en liten träningsgrupp som laddar inför Göteborgsvarvet, som jag visserligen inte tänkt springa, men jag hänger på ändå. Vi peppar varann o det ordnas lite events o träningar då o då. Ted Ås är vår coach o inspiratör och via honom har vi även 2XU som partner o sponsor. De som springer loppet får tävlingskläder därifrån o det ordnas lite utförsäljningar för oss i gruppen o så. Himla trevligt att jobba på ett företag som satsar på att locka folk att springa :)

Hur som helst. Vi var på en lunchträff på 2XU-lagret som ligger i samma område som vårt kontor, där vi fick ta del av lite finfina priser på träningskläder. Jag hittade ett par 3/4-byxor som jag fick för 300 kr, väldigt överkomligt :) Men sen var det även utlottning av tights bland oss som var där, ett par bland damerna o ett bland herrarna. Och eftersom det inte var så många tjejer där så hade vi definitivt större vinstchans, haha! Och lyckan log mot mig den där dagen och mitt namn drogs som vinnare i lotteriet bland damerna! Hurra! Så jag fick alltså även med mig ett par hellånga tights med mig hem.

Vinsten!

Vinsten!

Och nu har jag tränat i båda dessa byxor och tänkte att några kanske kan vara intresserade av om det faktiskt känns någon skillnad. Om den där kompressions-grejen de skyltar med faktiskt känns eller gör någon för känslan i benen. De här kläderna kostar ju ändå en rejäl slant, lite för mycket om du frågar mig.

Så… hur var det nu då? Helt ärligt, jag kände inget speciellt alls när jag använde dem. Det är jättesköna tights, verkligen! De sitter bekvämt och smiter åt ordentligt och håller lår o rumpa på plats. Men annars märkte jag ingen som helst skillnad från tex mina andra favorittights från Salomon eller Nike. 2XU är lite tjockare i tyget och har en ordentlig stretch, men annars märker jag inte annorlunda. Jag vet iofs inte om man kan känna av den här ”kompressionen” och stödet som musklerna ska få när man är en glad amatör som jag. Men, men…

Jag hade nog inte gått o köpt de här tightsen för vad de kostar ute i en butik idag, jag tror man kan hitta lika bra för ett par hundra kronor mindre. Jag tror att 2XU är billigare på Wiggle, och då hade jag kanske slagit till om jag var på jakt efter ett par bra, stabila tights. Och som sagt, jag tycker verkligen Salomon har bra tights, riktigt skön resår i midjan och skön kvalitet. För midjeresåren kunde faktiskt varit bättre på 2XU. Jag gillar när det är lite bredare, som ger skönt stöd för magen. Speciellt när man är lite ”fluffig” där ;) …om ni förstår vad jag menar. Sen skulle jag nog även ta en titt på Röhnisch som kommit med mycket nytt o fint, bland annat deras shape tights.

Så, jag gillar tightsen. Men de är inte mirakelbyxor (tyvärr) o kanske inte värda över 1000 kr…

Taggad , , , , ,

Kommentera

