Work of the week

Kände att det blev lite glest mellan inläggen den här veckan. Men, men… jag skyller på att jag har tränat o varit för trött på kvällarna. Det har varit en tung, härlig träningsvecka med två WOD-pass, löpintervaller på bandet, ridning, ett ordentligt pass på gymmet o 10 km löpning.

Svettbilder från veckans pass :)

Svettbilder från veckans pass :)

I fredagskväll körde jag igenom det där gympasset jag fått av PT-Viktor. Hm. Asså… jag är inte helt nöjd. Det är så himla många övningar där axlarna får ta mycket av jobbet. Okej, jag vill ha snygga armar. Men det har jag ju aldrig sagt till honom, jag har bara pratat om att stärka upp kroppen för löpningen. Och det är inte riktigt vad det där passet handlar om. Så återigen har han glömt bort vad jag var ute efter och helt tappat bort att fråga mig igen. Så jag funderar på att byta ut lite övningar o lägga in några som engagerar hela kroppen mer. Det som är bra med passet är ju att det inte är några maskiner alls, jag gillar inte maskiner. Fria vikter eller kroppsvikt ska det vara tycker jag. Men, äsch, det kanske känns bättre när jag kört igenom det igen.

Igår kom jag iväg ut o sprang. Hade det inte varit för NWM 10K så hade det nog bara blivit 8 km. Så tack för den extra motivationen! Och det var faktiskt roligt att springa en mil igen. När jag back trackade i Runkeeper såg jag att jag inte sprungit milen sen nyårsafton o Sylvesterloppet, så det var ju verkligen dags!

Det blev att jag testade Nike running-appen eftersom streckan skulle reggas på nike+ för att räknas på NWN.

Det blev att jag testade Nike running-appen eftersom streckan skulle reggas på nike+ för att räknas på NWN.

Det gick rätt trögt i början, tog typ 3-4 km innan kroppen kom igång ordentligt. Jag hade inte satt upp något mål, eller tid jag skulle försöka hålla. Utan körde helt på dagsform. Kändes det bra skulle jag försöka hålla jämn, bra fart. Inte mer än så.

Jag har ju liksom ingen aning hur löpformen är nu efter en vinter med högst blygsam löpträning. Det har mest blivit intervallträning på bandet, vilket inte är alls samma sak som ute. Sen har jag försökt springa lite längre utomhus på helgerna. Därför blev jag glatt överraskad när jag kunde hålla rätt bra tempo för att vara mig.

Skärmavbild 2013-03-10 kl. 11.52.14Jag vet att man inte ska stirra sig blind på tider o så, men jag kom i mål på 55.52. Riktigt skönt att jag klarade att hålla mig kring 55 min. Jag hade nämligen sett framför mig hur jag ramlade in på över timman… det hade känts lite tungt, att vara tillbaka där. Men nu känner jag att det ska bli kul att sträva mot 50 min-strecket. Det är inte orimligt och bara jag jobbar på med intervallerna så ska det nog gå.

 

Taggad , ,

Kommentera

