Korsband och sånt…

korsband_fordj

Nu vet jag jag har för skada och låter det sjunka in. Främre korsbandet är av och det är en skada som inte läker. Ledbanden som också har fått sig en smäll kommer läka så småningom. Det är alltså korsbandet som är problemet och det kommer bli en kamp att få tillbaka ett fungerande knä. Hade jag varit en fotbollsspelare i karriären så hade jag åkt in på operation. Eller ja, vilken idrottare som helst typ… Men det är en väldigt vanlig fotbollsskada.

Men nu när man är en glad motionär så får man liksom välja lite själv. Det går att bygga upp musklerna runt knät så att man kan använda det till det mesta, utan att spela fotboll då. Och andra kontaktsporter med snabba vändningar.

Så, jag fick alltså rådet från ortopeden att inte operera, och kämpa på med rehabträningen. Men har jag fortfarande problem efter 6 månader eller så, då kan jag börja fundera på alternativet. Och som jag har googlat och läst om detta. Det är verkligen blandade åsikter där ute… och jag vet egentligen inte vad som är bättre än det andra.

Läget just nu är väl okej. Jag har inte ont, ingen värk. Jag känner av vissa rörelser. Jag haltar och kan inte riktigt räta ut benet helt eller böja det till max. Jag får tänka på vart jag går och fokusera lite liksom, men jag kan ta mig runt. Men jag kan inte lita på knät och jag kan inte stödja lika mycket på det eftersom jag inte kan räta ut det helt.

Kämpar på med mina övningar från sjukgymnasten och har lagt på lite vikter och ökat repetitionerna, så det är väl bra antar jag. Men jag längtar till nästa pass med sjukgymnast-Charlie. Jag behöver något nytt att bita i, känna att jag kommer någonstans.

Jag var på gymmet idag och satte mig lite på en cykel, det var det enda sättet jag kunde komma på för att bli lite varm. Men, det gick sådär. Jag vågade inte trampa på liksom, utan myscyklade lite i 10 min. Sen gick jag vidare o körde lite axlar, mage o rygg. Hamnade brevid crossfitinstruktörerna ett tag, det kändes rätt jobbigt. De stod o körde styrkelyft o tog i från tårna. Och sen såg jag Synergypasset gå igång och hörde deras pepp o ös. Det var jobbet på riktigt.

Idag känns vägen tillbaka väldigt lång...

Idag känns vägen tillbaka väldigt lång…

Fan.

Humöret är inte på topp just nu.

Taggad , ,

Kommentera

