Mer armar & core, som vanligt.

Tillbaka på gymmet idag. Kör på med mitt fokus på armar, axlar, rygg o mage. Har ju inte så mycket att välja på… Längtar till onsdag då jag förhoppningsvis får lite coachning och instruktioner från sjukgymnasten som kan göra passen lite mer varierade. De små övningarna jag har nu är mest för att öka rörligheten o streckningen.

Men, ett resultat av de här kommande månaderna lär väl bli att min överkropp kommer få jobba ordentligt. Och det känns ju rätt kul eftersom jag trånar efter de där ursnygga muskliga armarna :) Just idag var det inte så jobbigt mentalt att halta runt i gymmet. Det jag saknar är konditionsträningen o få igång den där riktiga svettningen, ni vet så det bara rinner. Och känna att man kan jobba med pulsen och kötta intervaller.

Idag blev passet så här:

– 12 min på cykel, rätt lugnt o med lågt motstånd för att träna lite rörlighet för knät. Och bli lite ljummen.
– Bänkpress 3×12
– Dips 3×10
– Axelpress 3×12
– Biceps curl 3×12 med hantlar
– Biceps curl i TRX-band, ville testa om det funkade med knät o det gick ganska bra.
– Chins med friska benet i gummiband, 3 st i taget, 8 ggr.
– Rygglyft med vikt som jag lyfter ”ett varv” över ryggen m raka armar, 3×10
– Reverse crunch, höftlyft, i kombination med några sneda vanliga crunch i ”vilan”, 3×20
– Russian twist med vikt, 3×30
– Planka, med lite ojämn benbelastning, funkar inte riktigt med knät eftersom jag inte har full streckning i knät. 3×45 sek (shit, va man tappar fort om man håller upp…)

Kunde jobba upp lite svett emellanåt. Bänkpress är kul, men man känner sig så svag när man lägger på vikterna… ser så futtigt ut på stången :)  Idag körde jag med 12,5 kg på varje sida men jag vet inte vad stången väger riktigt. Är det 20 kg? Har för mig det. Okej, så då ligger jag på 45 kg nu då. Och det är rätt tungt sista repsen. Minns inte när jag testade att maxa bänkpress senast, haha, det var väl typ i gymnasiet eller nåt… Skulle vara kul att testa o sen se om jag kan öka efter ett par veckor på bänken.

Hur som helst så var känslan mycket bättre idag. Och jag kände att jag nog kan fixa det här trots allt. Kanske blir jag lite biff på köpet ;)

strong-arms

En av bilderna jag peppar mig med på Pinterest.

Taggad , , ,

Kommentera

